رئیس صداوسیما: چون با دروغ پردازی مقابله می‌کنیم مورد هجمه قرار می‌گیریم

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: هجمه‌هایی که به رسانه ملی می‌شود دور از انتظار نیست، وقتی که رسانه ملی برای مقابله با دروغ پردازی و شبهه افکنی و گمراه سازی افکار عمومی، فعالانه وارد میدان شود، طبیعی است که مورد هجمه قرار گیرد.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعضی انتقاداتی که از رسانه ملی می‌شود را انتقاد‌های به حق و درستی می‌دانیم که ما هم به آن معتقدیم و درصدد آن هستیم که جبران کنیم. رسانه ملی بهرحال رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه‌های مختلف و گرایش‌های مختلف و نگرش‌های مختلف را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهد.

به نقل از برنا،  پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با انتقادات به صدا و سیما گفت: هجمه‌هایی که به رسانه ملی می‌شود دور از انتظار نیست، وقتی که رسانه ملی برای مقابله با دروغ پردازی و شبهه افکنی و گمراه سازی افکار عمومی که رسانه‌های معاند مسبب آن است، فعالانه وارد میدان شود، طبیعی است که مورد هجمه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بعضی انتقاداتی که از رسانه ملی می‌شود را انتقاد‌های به حق و درستی می‌دانیم که ما هم به آن معتقدیم و درصدد آن هستیم که جبران کنیم. رسانه ملی به هرحال رسانه ملی است و باید بتواند دیدگاه‌های مختلف و گرایش‌های مختلف و نگرش‌های مختلف را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهد.

این مطالب را هم ببینید:

 

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ما در همین اتفاقات در هفته‌های اخیر با یک نوع پدیده پنهان شدن واقعیت نزد قشر مشخصی از جامعه که جوان و نوجوان هستند، روبرو بودیم. متاسفانه واقعیت‌ها در گذشته خوب تبیین نشده است و البته اکنون هم به خوبی تبیین نمی‌شود و منجر به بروز شبهاتی می‌شود که ریشه در اعتقادات و باور‌ها و رفتار بخشی از جامعه پیدا می‌کند. در اینجا نقش ما سنگین است، باید بتوانیم میراث گذشته را اصلاح کنیم و هم فرآیند جدیدی را اصلاح کنیم که جامعه خود را در رسانه ملی ببیند.

جبلی گفت: ما این تلاش را انجام می‌دهیم که هوشمندانه و هدفمند با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای این نقش را پررنگ‌تر کنیم آن هم با مصادیق مختلفی که در این چند هفته مخاطبین شاهد بودند. در برنامه‌هایی که در قالب گفتگو محور چالشی و برنامه‌های طنز سیاسی و مستند پخش شد سعی کردیم، واقعیت‌ها را خوب تبیین کنیم. امیدواریم که فرآیند را با دقت نظر بیشتر و رعایت اصول حرفه‌ای دقیق‌تر ادامه بدهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به این سوال که برای جام جهانی صدا و سیما چه برنامه‌ای دارد گفت: برنامه‌های متنوعی را تمام شبکه‌ها دارند در قالب گفتگو، مستند و قالب‌های مختلف میان برنامه و همچنین پخش بازی‌ها بصورت ویژه ۴k خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.