تعیین تکلیف سعید جلیلی برای دولت رئیسی؟ فرمان سیاست خارجی کشور دست کیست؟

فعال سیاسی اصولگرا گفت: این دیدگاه که آقای جلیلی در سایه نشسته و دولت را مدیریت می کند برخلاف ساختار نظام جمهوری اسلامی و برخلاف آن چیزی است که در میدان عمل اتفاق می افتد.

به گزارش تازه‌نیوز، هر چند سیدابراهیم رئیسی تلاش می کند این طور نشان دهد که مسلط بر امور دولت است و در جریان همه ریزه کاری ها قرار دارد اما صاحب نظران سیاسی بر باور دیگری هستند، آنها معتقدند «رئیسی امور دولت را در عمل به کسان دیگری سپرده است و فقط از آنها گزارش می گیرد، بدون آن راستی آزمایی کند.» از جمله کسانی که نامش به عنوان تصمیم گیر پشت پرده به زبان ها می آید «سعید جلیلی» است. اتفاقا رئیس جمهور در روز ۱۶ آذر صراحت به این موضوع اشاره کرد که «سعید جلیلی» هرچند مسئولیت اجرایی در این دولت نپذیرفته است اما در سایه قرار دارد و کمک می دهد. حالا این دیدگاه بیشتر تقویت شده است که فرمان سیاست خارجی دولت دست «سعید جلیلی» است و اوست که تعیین می کند دولت چه کند و چه نکند.

به نقل از نامه‌نیوز، سیدحسین نقوی حسینی درباره هدایتگری دولت توسط سعید جلیلی گفت: این ادعایی را قبول ندارم چون هم به لحاظ ساختار دولت و هم وجه عملکردی امور اجرایی چنین امکانی وجود ندارد که آقای سعید جلیلی در سایه بنشیند و دولت را مدیریت کند.

وی جلیلی را یک رجل سیاسی اصولگرا، پاکدست و معتقد خواند و افزود: او هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی است بنابراین نقش بسیار زیادی در تصمیم سازی ها دارد. آقای جلیلی به دولت سیزدهم بسیار نزدیک است بنابراین قطعا در موضوعات مختلف کمک می کند و مشورت و فکر می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال ۹۲ اظهار کرد: این دیدگاه که آقای جلیلی در سایه نشسته و دولت را مدیریت می کند برخلاف ساختار نظام جمهوری اسلامی و برخلاف آن چیزی است که در میدان عمل اتفاق می افتد. البته این دیدگاه هم درست نیست که گفته شود آقای جلیلی منزوی است و هیچ نقشی ندارد. او همچون همه نیروهای انقلاب در میدان حضور دارد و کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.