سیاست فیلترینگ فضای مجازی شلیک به خود است

روزنامه اطلاعات نوشت: استمرار این وضع در رابطه با اینترنت به تعبیری « شلیک به خود» تلقی می‌شود و خواسته ، به تشدید ناامنی دامن می‌زند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه اطلاعات ادامه سیاست فیلترینگ فضای مجازی را «شلیک به خود» تفسیر و تاکید کرد این سیاست به تشدید ناامنی دامن می‌زند.

به نقل از اطلاعات، استمرار این وضع در رابطه با اینترنت که اثرات گسترده مادی و روحی و روانی در اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است و به تعبیری « شلیک به خود» تلقی می شود، نمایانگر آن است که تصمیم گیرندگان و مجریان امر به جای آنکه در صدد آن باشند که شرایط و فضای کشور را هر چه سریعتر به سمت عادی شدن هدایت و مدیریت کنند، نه فقط با اظهارات و اقدامات خود به غیرعادی بودن اوضاع مهر تائید می زنند، بلکه با اعمال سیاستی که به خشم و عصبانیت و بیکاری و فقر بیشتر مردم منتج می شود، خواسته یا ناخواسته در تسری ناامنی به زعم خود، به تشدید آن نیز دامن می زنند.

این مطالب را هم ببینید:

در ادامه این مطلب آمده است: در دنیایی که همه کشورها در صدد بهره گیری بهینه از همه امکانات در جهت پیشرفت و توسعه اند، دریغ است که ایران همچنان مشغول به آزمودن چندین و چند باره آزموده های شکست خورده خود است و به جای هزینه محدود سازی ها، کمتر به فکر گشایش و توسعه است. گفته اند: آزموده را دو باره آزمودن خطاست و در یک کلام: «من جرّب المجرّب حلّت به الندامه.» اگر دست اندرکاران در صدد تحقق حکمرانی نوین هستند، حکمرانی نوین ملزومات خاص خود را دارد و با اقدامات و امکاناتی در سطح حکمرانی عصر ذغالی و ذهنیت بسته و سرعت لاک پشتی اینترنت و شهروندان ناراضی ، محقق نمی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.