پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۷ آذر

شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز خود 2 هزار و 840 واحدی منفی شد تا با رسیدن به محدوده 61 درصدی فیبوناچی موج قبلی از منظر تکنیکالی خودی نشان داده باشد که این موضوع کمی از سرعت رشد شاخص را گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز،  ارزش معاملات روز جاری بازار سرمایه تهران به رقم ۷ هزار میلیارد تومان رسید. که سهم معاملات خرد بازار بورس از این مبلغ حوالی ۴ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان بود. رقمی که به نسبت چند روز گذشته بازار عدد کمتری است. بورس تهران در هفته پیش برای روز های سه شنبه و چهارشنبه ارقام بالاتری را برای معاملات خرد خود ثبت کرده بود.

به نقل از اکوایران، بازار در نیمه دوم معاملات امروز  کمی جان گرفت و از سرعت کاهشی بودنش کاسته شد. همانطور که در نیمه دوم معاملات چهارشنبه شاهد عرضه سنگین بودیم، روز شنبه بازار توان مثبت شدن نداشت. البته افت کمی کرد و با اغماض می‌توان گفت در محدوده صفر تابلویی ایستاده بود.

از همین رو اهالی بازار با توجه به توقف نزول در نیمه دوم معاملات روز جاری این انتظار را دارند که بازار هم به طور سنتی برای شروع معاملات فردا روند مثبتی داشته باشد تا به قول اهالی تکنیکالیست با ورود خریداران مقاومت قیمتی ایجاد شده در محدوده ۶۱ درصدی فیبوناچی ایجاد شده موج قبلی را رو به بالا بشکند و اعداد و ارقام بالاتری برای شاخص ثبت شود.

نمادهای فولاد ، فملی و شپنا که در روزهای پیش بازار را مثبت نگه داشته بودند برای امروز به عنوان تأثیرگذاران منفی عمل کردند.

این مطالب را هم ببینید:

از منظر تکنیکالی این احتمال وجود دارد که شاخص بخواهد برای رسیدن به اهداف بالاتر کمی عقب بنشیند و منفی بخورد، هر چند این منفی کم باشد. همچنین ممکن است سطح میانگین ۲۰۰ روزه که تا چندی پیش حکم مقاومت را داشت و اجازه عبور شاخص به اهداف بالاتر را نمی‌داد، حالا به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند و مانع افت بیش از اندازه شاخص شود، چرا که طبق استاندارد‌های تکنیکالی هر سطحی که شکسته می‌شود تغییر ماهیت می‌دهد و مقاومت به حمایت و حمایت به مقاومت تبدیل می‌شود.

چیزی که از نظر تکنیکالی کمی برای رشد شاخص خطرناک جلوه می‌کند احتمال وقوع واگرایی در سقف ، در اندیکاتور RSI  است. البته با توجه به خط روند این اندیکاتور این احتمال فعلا بسیار ضعیف است.

امروز گروه بانکی و فراکابی اوضاع بهتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند. البته باقی گروه‌ها با وجود این که در محدوده صفر تابلویی و منفی معامله می‌شدند اما فروشنده‌های قوی ظاهر نشدند تا بازار  و نمادهایی را به صف فروش بکشاند.

در خصوص وضعیت معاملاتی گروه‌ها، یکی از فعالان بازار سرمایه به خبرگزاری بازار سرمایه گفته که «اگر نرخ ارز در سامانه نیما رشد تقریباً ۱۰ درصدی داشته باشد، کلیت بورس و صنایع صادرات محور پتانسیل رشد ۱۵ الی ۲۰ درصدی خواهد داشت. منطقی است که با افزایش نرخ ارز، می‌بایست گروه‌های صادرات‌محور بازار بیش از سایر صنایع رشد کنند.»

اما ار بورس کالا و وزارت صمت خبر رسید که این دو نهاد به ۶ توافق مهم دست یافته‌اند. اول این که مقرر شد جدول کف عرضه خودرو و برنامه تولید ماهانه به تفکیک مدل توسط وزارت صمت به بورس کالا اعلام شود و مبنای تایید عرضه ها و معاملات قرار گیرد.

همچنین بورس کالا میزان عرضه ها را به صورت هفتگی، دو‌هفته‌ای و ماهانه به گونه‌ای تایید کند که تجمیع عرضه‌ها براساس کلاس خودروها، پرتیراژها و کم تیراژها و خودروهای تجاری انجام شود تا کف عرضه های ماهانه نیز رعایت شود.

در خصوص تعیین در یافت پیش دریافت خرید این دو سازمان به این توافق رسیدن که تعیین پیش دریافت خرید خودرو به گونه‌ای باشد که با شرایط بازار تقاضای خودرو متعادل‌تر شود.

نزول امروز می‌تواند دو دولی را در افراد مردد ایجاد کند که آیا بازار فردا تصمیم به اصلاح دارد یا فرصت خرید است که برای نمادها ایجاد شده است. به همین خاطر است که همیشه در بازار هم خریدار وجود دارد با دلایل خود، و هم فروشنده وجود دارد آن هم با دلایل خود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.