حمله کیهان به یک سریال نمایش خانگی/ شعار «زن، زندگی، آزادی» اینجا متولد شد!

روزنامه کیهان نوشت: نادیده‌انگاری انطباق‌های تاریخی با شیوه روایی سانتی مانتال در محتوای سریال (شبکه مخفی زنان)، منجر به نوعی بزک غیر ضروری دوران استبدادی می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه کیهان در گزارشی تحلیلی به سریال «شبکه مخفی زنان» حمله کرده و مدعی شده این سریال دوران استبدادی رضاشاه را بزک کرده است. کیهان همچنین مدعی شده  شعار «زن، زندگی، آزادی» در تجمعات اعتراضی پس از مرگ مهسا امینی برگرفته شده از شعار «زن، قدرت، شکوه» سریال «شبکه مخفی زنان»‌ است.

 نادیده‌انگاری انطباق‌های تاریخی با شیوه روایی سانتی مانتال در محتوای سریال (شبکه مخفی زنان)، منجر به نوعی بزک غیر ضروری دوران استبدادی می‌شود…ارائه محتوای نمایشی از دوران پهلوی درسریال‌های تاریخی شبکه خانگی با نوعی تقدس‌گرایی توام است…الگوریتمی خاص در شبکه نمایش خانگی وجود دارد که برای القائات آینده، نوعی «گذشته‌سازی» اجباری اما عامه‌پسندانه را ارائه دهند تا زمینه‌های اجتماعی نگاه به تاریخ را تغییر دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: مهم‌ترین مسئله‌ای که مثل یک حافظه رایانه‌ای در بخشی از درام «شبکه مخفی زنان» تعبیه شده، همان شبکه‌‌سازی از زنان و ساخت شعاری تحت عنوان «زن، قدرت، شکوه» است که همزمان با پخش قسمت چهارم سریال در 4 مهر 1401 با کمی تغییر توسط آشوب‌طلبان به صورت دیگری مورد استفاده قرار گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.