جزئیات شلیک مرگبار به پسری جوان از زبان معاون استانداری قزوین

تحقیقات قضایی درباره مرگ جوانی که در جریان تعقیب و گریز با مأموران پلیس قزوین به ضرب گلوله جانش را از دست داد، آغاز شده‌است.

به گزارش تازه‌نیوز، شامگاه پنجم دی‌ماه مأموران پاسگاه ارداق واقع در استان قزوین هنگام گشتزنی در نزدیکی روستای دیال‌آباد به ۲سرنشین یک وانت مشکوک شدند و به آن دستور ایست دادند. اما راننده وانت با دیدن مأموران تلاش کرد با افزایش سرعت فرار کند. مأموران به تعقیب وانت پرداختند و در نهایت با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که  یکی از سرنشینان وانت هدف قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

به نقل از تسنیم، ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین درباره این حادثه گفت:‌ در این حادثه بعد از اینکه سرنشینان وانت متوجه حضور خودروی نیروی انتظامی شدند اقدام به فرار کردند و هر‌چه مأموران به آنها فرمان ایست دادند خودرو را متوقف نکردند و از روستای دیال‌آباد به سمت باغات روستای جوهرین فرار کردند.

در آنجا بود که خودروی نیروی انتظامی در تعقیب و گریز به‌خودروی آنها نزدیک شد که راننده‌ وانت با حرکت دنده عقب به جلوی خودروی پلیس کوبید تا چراغ‌های خودروی مأموران را خرد کند  و مانع تعقیب شود. کبیری در ادامه گفت:‌ در این هنگام مأموران اقدام به شلیک تیرهوایی کردند اما سرنشینان وانت با تفنگ شکاری به‌سوی مأموران تیراندازی کردند. در پاسخ به آن چند تیر به سمت خودروی در حال فرار شلیک شد که در نهایت وانت به‌سوی باغات سمت روستای جوهرین متواری شد و ساعتی بعد راننده وانت دوست خود را به بیمارستان شفای تاکستان منتقل کرد اما او فوت شد و با حضور مأموران در بیمارستان راننده تحت بازجویی قرار گرفت.

در همین حال علی شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین نیز از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی این حادثه خبر داد و گفت:‌ در جریان تحقیقات راننده خودرو به استفاده از مشروبات الکلی و یک قبضه سلاح غیرمجاز متعلق به پدر متوفی اقرار کرد. راننده وانت دارای سوابق متعدد کیفری ازجمله ضرب و جرح عمدی، مشارکت در نزاع دسته جمعی، تخریب، توهین، فحاشی، رانندگی بدون پروانه، نگهداری مشروبات الکلی، توهین به مأموران و تمرد نسبت به مأموران هنگام انجام وظیفه است. او همچنین دارای 2فقره محکومیت قطعی کیفری در دادگاه عمومی بخش ارداق است.
به‌گفته او درخصوص این حادثه در دادسرای استان پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.