رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان/ ابراز نارضایتی ایران

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) دهم دی ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

به نقل از فارس، وزرای خارجه دو کشور اواخر آذر ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی ضمن ابراز نارضایتی از اظهارات غیرواقع بینانه مقامات آذربایجان گفت: طرح این موضوعات در رسانه‌ها نه تنها کمکی به حل مسئله نمی‌کند، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند.

امیرعبداللهیان همچنین از همتای آذری خود برای شرکت در نشست ابتکاری جمهوری اسلامی ایران موسوم به ۳+۳ در تهران بعنوان چارچوبی برای حل و فصل مسائل منطقه از طریق راهکار دیپلماسی دعوت کرد.
این مطالب را هم ببینید:

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی، با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، گفت‌و‌گوها و تماس‌های بین مقامات ایران و آذربایجان را مثبت ارزیابی و بر آمادگی جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط و رفع سوءتفاهم‌ها تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان و بایراموف هشتم آبان ماه نیز تلفنی گفت‌وگو و درباره برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه قفقاز به رایزنی پرداختند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.