پاسخ ایران به درخواست مهم آمریکا در مورد مذاکرات وین

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در همین مذاکرات اخیر وین، یکی از موضوعاتی بود که آمریکایی‌ها از ما خواستند، این بود که این افراد از بلک لیست خارج شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: در مقطعی یکی از سفرای مسلط به مسائل حقوقی و بین المللی را برای پیگیری پرونده سردار سلیمانی در محافل بین المللی و در در مجامع حقوقی منصوب کردیم و از آقای کدخدایی که از دوستداران سردار سلیمانی هستند نیز علی‌رغم مشغله‌های زیاد، خواهش کردیم کمیته‌ای در وزارت امور خارجه متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط تحت مسئولیت ایشان تشکیل شود و به طور تخصصی این کار دنبال شود.

به نقل از مهر، وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اقدامات لازم انجام شده است اما متأسفانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی پرونده سنگ اندازی و مانع تراشی می‌کنند. لیکن دست جمهوری اسلامی ایران بسته نیست. ضمن اینکه مسیرهای حقوقی را طی می‌کنیم و با یادداشت رسمی شکایت خود را نسبت به مسئولیت دولت وقت آمریکا اعلام و ثبت کردیم، به موازات آن در جمهوری اسلامی ایران اقدامات دیگری نیز انجام شده از جمله این که حدود ۶۰ نفر از مقامات ذیربط آمریکا که در این ترور نقش داشتند در بلک لیست تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

این مطالب را هم ببینید:

وی افزود: در همین مذاکرات اخیر وین، یکی از موضوعاتی بود که آمریکایی‌ها از ما خواستند، این بود که این افراد از بلک لیست خارج شوند و بعد از طریق واسطه‌ها به ما توضیح دادند که این مقامات اسکورت ویژه دارند و هزینه‌های سرسام‌آوری برای تأمین امنیت آنها در داخل آمریکا و در سفرهای آنها باید اختصاص داده شود.

وی افزود: در این مذاکرات به صراحت به طرف غربی و آمریکایی اعلام کردیم آنچه را که تصمیم جمهوری اسلامی ایران در لیست سیاه قرار دادن این ۶۰ آمریکایی بوده است، یک تصمیم درست و دقیق است و همین را هم در مسیر بین المللی و حقوقی خودش پیگیری خواهیم کرد که این افراد به عدالت سپرده شوند.

وزیر امور خارجه گفت در برخی از کشورها و برخی مقاطع این دیپلماسی بود که سردار سلیمانی را فرا می‌خواند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی، آینده‌نگری ایشان بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.