موتور اعدام خاموش نمی‌شود!

اعدام؛ کلیدواژه حمله به حکومت‌ها و کلمه مورد علاقه سازمان‌های حقوق بشری است اما داستان همیشه آنطوری نیست که ما فکر می‌کنیم!

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، نشریه ایتالیایی اونیره در گزارشی از اقدامات عجیب ترامپ در دوران انتقال قدرت نوشت. در این گزارش آمده: رئیس جمهور آمریکا پس از لغو منع فدرال، یک سلسله اعدام به راه انداخت که با قتل اولین زن طی 70 سال قبل از استقرار جو بایدن خاتمه می‌یابد.

مرد 56 ساله‌ای که اتهامش قتل کودک 2 ساله‌اش بود، با ترزیق مرگبار اعدام شد. بسیاری از نمایندگان سیاسی آمریکا خواستار عفو وی شده بودند. این اولین بار در  130 سال گذشته است که در انتقال دو رئیس جمهور “اعدام” متوقف نمی‌شود.

برعکس، در این هفته های آخر ریاست جمهوری ترامپ، وزارت دادگستری این کشور به نظر می رسد که آهنگ اعدام را سریع نموده است.

چنانچه قبل از استقرار جو بایدن که تصمیم دارد این نوع مجازات فدرال را لغو نماید، ترامپ با رکوردی اسفبار بیشترین تعداد اعدامهای فدرال در طول یک قرن دورۀ خود را به پایان خواهد برد.

از سال 1977 زمانی که بار دیگر این مجازات در آمریکا مقرر شد، حدود 300 آفریقایی-آمریکایی به جرم قتل یک سفیدپوست اعدام شدند.

از دیرباز این نوع مجازات، در تاریخ آمریکا به عنوان ابزاری برای اعمال قدرت در قبال آمریکایی های آفریقایی تبار مورد استفاده قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.