کشف باورنکردنی ۱۰ کروکودیل مومیایی در مصر! +تصاویر

۱۰ کروکودیل مومیایی شده توسط باستان شناسان در مصر کشف شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، باستان شناسان ۱۰ کروکودیل مومیایی شده را در یک مقبره دست نخورده مصر باستان کشف کردند. این کروکودیل ها به خوبی حفظ شده اند و احتمالاً بیش از ۲,۵۰۰ سال است که در مراسمی که احتمالاً برای بزرگداشت «سوبک» – خدای باروری که توسط مصریان باستان پرستش می شد – در آنجا قرار گرفته اند. «سوبک» (سِبِک نیز نامیده می شود) نام خدایی بود که شکلی از تمساح داشت. افرادی که در اطراف رود نیل زندگی می‌کردند به شدت از تمساح‌ها واهمه داشتند. آنها بر این باور بودند که اگر «سوبک» را بپرستند، این خدا، آنها را از حمله تمساح‌ها محافظت خواهد کرد.

کروکودیل مومیایی

این مومیایی ها در سال ۲۰۱۹ توسط باستان شناسان دانشگاه «جائن» (Jaen) در اسپانیا در مقبره ای در «قبت الحوا»، در ساحل غربی رود نیل پیدا شدند. در حالی که مدت‌ها مشخص بود که مصریان باستان حیوانات را مومیایی می‌کردند، این یافته‌ها بینش تازه‌ای به دانشمندان داده است.

کروکودیل ها نقش مهمی در فرهنگ مصر ایفا می کردند و به عنوان راهی برای جلب رضایت خدا قربانی می شدند. «سوبک» اغلب به صورت تمساح یا انسانی با سر کروکودیل به تصویر کشیده می شد. جدای از مراسم مذهبی، کروکودیل ها منبع غذایی خوبی بودند و چربی حیوانی آنها به عنوان دارو، از جمله برای درمان درد استفاده می شد.

کروکودیل مومیایی

یافتن کروکودیل های مومیایی شده خیلی نادر است، با این حال، کشف سایر حیوانات مومیایی شده از جمله گربه ها و بابون ها نسبتاً رایج است.

یکی از باستان شناسان موسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک، این کشف را فوق العاده دانست و دست نخورده بودن مقبره و مومیایی هایی که به خوبی حفظ شده بودند را بسیار ارزشمند دانست.

کروکودیل مومیایی

این نمونه ها در یک مقبره کوچک در نزدیکی چندین محل تدفین دیگر برای بزرگان همان منطقه قرار داشتند و قدمت آنها به دوره قبل از ۲,۱۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد.

اکتشافات انجام شده در آغاز قرن گذشته حاوی قیر بود که تشریح آنها را غیرممکن می کرد، اما این مشکل، در مورد این کشف اخیر کروکودیل مومیایی شده، صدق نمی کند.

کروکودیل مومیایی

این مقبره کشف شده منحصر به فرد و در سلامت کامل است و این ۱۰ نمونه به خوبی حفظ شده اند. علاوه بر این، برخلاف نمونه های کشف شده قبلی، آغشته به قیر نبوده و نوارهای پارچه ای که روی آنها را پوشانده بود توسط حشرات خورده شده است. در نتیجه دانشمندان توانستند استخوان ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنند و حتی در یک مورد خاص پوست یکی از کروکودیل ها کاملاً حفظ شده بود.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.