واکنش قوه قضاییه به یک خبر جنجالی؛ به هیچ وجه واقعیت ندارد!

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: برخی اخبار منتشر شده در مورد اخذ تعهدات مختلف از زندانیانی که شامل عفو اخیر شده‌اند، غیر دقیق و غیرصحیح بوده و به هیچ وجه با واقعیت جاری منطبق نیست.

به گزارش تازه‌نیوز، مرکز رسانه قوه قضاییه نوشت: در حالی که در چند روز گذشته و پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد رئیس دستگاه قضایی، بخش قابل توجهی از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر و سایر محکومین یا آزاد شده‌اند یا در آستانه آزادی و مختومه شدن پرونده قضایی خود قرار دارند و این حرکت با استقبال گسترده مردم و نخبگان روبرو شده و فضای اجتماعی پرنشاطی را در کشور ایجاد کرده است، انتشار برخی اخبار مخدوش و غیرصحیح در بعضی رسانه‌های رسمی و همچنین فضای مجازی ظاهرا در تلاش است تا اصل این حرکت مهم و بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهد.

از جمله این اخبار غیر دقیق، اشاره به اخذ تعهدات متنوع از زندانیان است که بر اساس بررسی‌های دقیق مرکز رسانه قوه قضائیه با واقعیت جاری در زندان‌ها تطبیق نداشته و غیرصحیح هستند.

بر این اساس تنها تعهدی که از بازداشتی‌های وقایع اخیر کشور برای آزادی آنها یا مختومه شدن پرونده‌هایشان گرفته شده است، متمرکز بر تعهد البته اختیاری آنها با موضوع عدم تکرار جرمی بوده که مرتکب شده‌اند که این تعهد نیز مبنا و منطق کاملا روشن و مشخص حقوقی و قضایی دارد.

آنچه در بعضی رسانه‌ها منتشر شده و شایعات غیرواقعی را درباره این تعهدات مطرح کرده، تکذیب می‌شود و هیچ ارتباطی با واقعیت جاری در چند روز گذشته و اصولی که قوه قضائیه در عفو اخیر آن را دنبال و اجرا می‌کند، ندارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.