تجمع اعتراضی در قم؛ ماجرا چیست؟ +عکس

گروهی از والدین دانش آموزان قمی تجمعی در اعتراض به مسمویت سریالی دانش‌آموزان دختر برگزار کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، تجمع کنندگان در اعتراض به حوادث اخیر ۱۲ مدرسه دخترانه و مسمومیت قابل توجهی از دانش آموزان با سردادن شعارهایی چون «مدارس حضوری آنلاین باید گردد» خواستار غیرحضوری شدن مدارس و تضمین سلامت دانش آموزان شدند.

به نقل از شفقنا،  تجمع کنندگان روبروی در ورودی فرمانداری تجمع کرده و خواستار ورود به داخل فرمانداری بودند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو شدند.

تجمع کنندگان با شعار «استعفا، استعفا» اعتراض خود را نسبت به تداوم ماجرای مسمومیت دانش آموزان و عملکرد مسئولان استانی در قبال این ماجرا اعلام کردند.

سریال مسمومیت دانش آموزان قمی از ۹ آذرماه شروع شد و در یک هنرستان رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش اموز شد. ۲۲ اذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.

در روز ۸ بهمن ۱۵ دانش آموز مدرسه فاطمیه صفاشهر قم مسموم شدند. دو روز بعد در ۱۰ بهمن در مدرسه فاطمیه قم ۱۸ نفر مسموم شدند. سپس در ۱۲ بهمن مدرسه بلقیس برقعی قم شاهد مسمومیت ۷ دانش آموز و یک معلم بود. در ۱۶ بهمن هم در دبیرستان دخترانه قرائتی و مدارس میثم، طاها و امامی ۳ دانش‌آموز مسموم شدند. در روز ۱۷ بهمن نیز در مدارس حضرت فاطمه الزهرا(س)، مدرسه شاهد رضوی و هنرستان سید حسن برقعی جمعا ۶۱ دانش آموز مسموم شدند.

هنوز علت خاصی برای این موضوع یافت نشده. آتش نشانی و علوم پزشکی قم احتمال مسمومیت با آمونیاک را رد کرده اند. نمایندگان قم هم حادثه را مشکوک و امنیتی خوانده اند.

بنابر اعلام قوه قضاییه تاکنون ۳۰ نفر از خانواده‌ها از این موضوع شکایت کرده اند.

تجمع والدین دانش آموزان قمی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.