حرکت قابل توجه بیت‌کوین و اتریوم/ تحلیل جدید از وضعیت بازار ارز دیجیتال

با وجود نوسانات اخیر، چندین شاخص صعودی نشان می‌دهند بیت کوین و اتریوم ممکن است برای یک حرکت قابل توجه در حال آماده سازی باشند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک معامله‌گر برجسته ارزهای دیجیتال که در طول صعود قیمت در سال ۲۰۲۳ موضع نزولی خود را در مورد بیت کوین حفظ کرده بود، شرایط کنونی بازار را تحلیل کرده است.

این معامله‌گر که با نام مستعار کاپو شناخته می‌شود، زمانی که بیت کوین در آوریل ۲۰۲۲ به ۴۰ هزار دلار کاهش یافت، از بازار خارج شد.

از آن زمان، او معتقد است که بازار نزولی با رسیدن بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۲ هزار دلاری به پایان می‌رسد. کاپو علی‌رغم اشاره به اینکه افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک افزایش قابل توجه در بازار نزولی است، اذعان می‌کند که از مقیاس آن غافلگیر شده است، زیرا او چنین حرکتی را پیش بینی نمی‌کرد.

کاپو معتقد است که رالی اخیر بیت کوین یک رالی در بازار نزولی است که به طور مصنوعی با BUSD و USDC  تقویت می‌شود. به گفته وی، این شرایط هنوز تله‌ای برای گاوهاست و سناریوی نزولی هنوز باطل نشده است. کاپو انتظار دارد بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲ هزار دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین ۲۴ هزار و ۶۵۶ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۱۸.۷ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین کمتر از ۰.۵۰ درصد افزایش داشته است.

این ارز دیجیتال در روز یکشنبه، به روند سردرگم خود ادامه داد و محدوده بین سطوح ۲۴ هزار و ۴۰۰ تا ۲۵ هزار و ۲۵۰ دلار را حفظ کرد.

یک شکست صعودی از سطح ۲۵ هزار و ۲۵۰ دلار به طور بالقوه می‌تواند قیمت بیت کوین را به سطح ۲۶ هزار دلار و ۲۶ هزار و ۴۵۰ دلار برساند.

پشتیبانی فوری بیت کوین ۲۴ هزار و ۳۰۰ دلار است و شکست قیمت زیر این سطح می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۲۳ هزار و ۷۵۰ دلار سپس ۲۳ هزار و ۳۰۰ دلار کاهش دهد. در صورت تداوم روند نزولی، شکست سطح ۲۳ هزار و ۳۰۰ دلار می‌تواند بیت کوین را به مرز ۲۲ هزار و ۸۵۰ دلار برساند.

به طور کلی، سوگیری معاملاتی در وضعیتی خنثی قرار دارد. هر دو شاخص RSI و MACD نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین سرمایه‌گذاران هستند. بسته‌شدن کندل دوجی در بازه زمانی چهار ساعته نیز نشان‌دهنده عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران است.

بیشتر بخوانید:

Coinbase  توسط بانک هلند جریمه شد

بانک هلندی De Nederlandsche Bank (DNB) بیش از سه میلیون دلار جریمه برای Coinbase، یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ایالات متحده اعمال کرده است. طبق  DNB، کوین‌بیس از نوامبر ۲۰۲۰ بدون ثبت فعالیت می‌کند.

اگرچه کوین‌بیس در سپتامبر ۲۰۲۲ به پروتکل‌های ثبت‌نام پایبند بوده اما هزینه‌های نظارت را برای دوره دو ساله قبل از ثبت نام پرداخت نکرده است.

این جریمه زمانی اعمال می‌شود که رگولاتورها در سراسر جهان کنترل خود را بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال با تمرکز بر بهبود امنیت و جلوگیری از پولشویی بیشتر کنند. جریمه اعمال شده بر Coinbase یکی از بزرگترین جریمه‌های نظارتی است که بر یک صرافی ارز دیجیتال اعمال می‌شود.

بیش از ۸۰ درصد عرضه توسط نهنگ‌ها

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که دارندگان بزرگ اتریوم، از جمله آدرس نهنگ‌ها و سایر دارندگان بزرگ، همچنان به ذخیره اتریوم ادامه می‌دهند. این نمودار نشان می‌دهد که آدرس‌های دارای ۱۰۰ تا ۱۰۰ هزار اتریوم ۴۷ درصد از کل عرضه اتریوم را در اختیار دارند. علاوه بر این، عدم فروش پس از افزایش قیمت اخیر نشان داد که سرمایه‌گذاران انتظار افزایش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال در آینده را دارند.

در بیشتر ماه ژانویه، نموداری که مقدار نگهداری شده توسط بزرگترین آدرس‌ها را به عنوان درصدی از کل عرضه اتریوم نشان می‌دهد روندی صعودی داشته است. اگرچه در حال حاضر تثبیت شده اما تا زمان نگارش این گزارش، در ۱۲۳ باقی مانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.