دولت متهم اصلی بحران کرونا است!

پارلمان فرانسه در گزارشی، مدیریت بحران کرونا در این کشور را به باد انتقاد گرفت و عنوان کرد که دولت خطر کرونا را جدی نگرفته و دیر به فکر محدودیت‌های گسترده افتاده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، روزنامه لوموند چاپ پاریس در مطلبی با عنوان «درس های یک بحران» در خصوص همه گیری بحران کرونا، نوشت: یکی از مأموریت های اساسی پارلمان، کنترل دولت است که در جریان بازنگری قانون اساسی در سال 2008 تقویت شد، به طوری که هم اکنون دو مجلس می توانند مدیریت اپیدمی کووید -19 را که تاکنون جان بیش از 50هزار نفر در فرانسه را گرفته، به دست بگیرند.

روز چهارشنبه دوم دسامبر کمیسیون تحقیق شورای ملی در گزارشی بر «دست کم گرفتن خطر» و «مدیریت نادرست بحران» تأکید می‌کند. انتقادات حالا ماهیتی سیاسی تر به خود گرفته و دولت متهم شده است که دستور قرنطینه اول را خیلی دیر صادر کرده و نتوانسته مانع قرنطینه دوم شود و به موقع اقدامات حفاظتی اتخاذ کند.

این گزارش پارلمان، فرانسه را به عنوان «چهارمین کشور آسیب دیده در اروپا»رتبه بندی می کند، بدون این که مشخص کند برای نتیجه گیری واقعی لازم است منتظر پایان اپیدمی بود. در واقع این گزارش سه پیام مهم را بیان کرده است؛ نخستین پیام این است که پیشگیری از خطر یک مسئولیت سیاسی است. دوم اینکه مدیریت بحران سلامت یک امتیاز کاملاً حاکمیتی است. سومین پیام این گزارش بر لزوم بازنگری اساسی در الگوی خانه سالمندان پافشاری می کند. چرا که مشکل فعلی، فقط یک مساله بهداشتی نیست، منزلت انسانی را خدشه دار ساخته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.