معجزه‌ای برای معالجه قلب؛ نور درمانی چیست؟

نور درمانی نقش کلیدی در سلامت و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، طبق آمار نزدیک به ۲۰ درصد از آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال از بیماری قلبی رنج می‌برند و این عارضه علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

پراوین آرانی در دانشکده پزشکی که با دکتر ادوارد جی لاکاتا همکاری می‌کند گفت: یک ایده مطرح است که آیا مداخله درمانی داشتن در میانسالی می‌تواند افراد را قادر کند تا از وخامت بیشتر قلب مرتبط با سن آن‌ها جلوگیری شود.

طبق بررسی انجام شده، موش‌های میانسال (۱۴ ماهه) به خوبی به درمان پاسخ دادند و عملکرد قلب و ضخامت دیواره قلب را بهبود بخشیدند.موش‌ها همچنین تقارن راه رفتن خوبی روی تردمیل داشتند.

با افزایش سن عموما عضله‌ها ضخیم‌تر می‌شود، سفت‌تر می‌شوند و عمل پمپاژ قلب کمتر مؤثر واقع می‌شود ، به همین‌ دلیل باید به دنبال یک راه درمانی بود.

بیشتر بخوانید:

برای آزمایش تکنیک نور درمانی ، موش‌ها پنج روز در هفته و تنها به مدت دو دقیقه در طول روز در معرض نور مادون قرمز (NIR) از یک منبع LED بالای سرشان قرار گرفتند. در مجموعه‌ای از موش‌ها که از نظر ژنتیکی تغییر یافته و مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی شدید بودند، میزان بقای آن‌ها به طور معمول ۴۳ درصد بود.پس از درمان نه تنها بیماری قلبی آن‌ها پیشرفت نکرد، بلکه نرخ بقای آن‌ها ۱۰۰ ٪ بود.

دکتر آرانی که یک دندانپزشک است، پس از این که مشاهده کرد چگونه نور به بهبود بافت کمک می‌کند، به نور درمانی علاقه‌مند شد و معتقد است که پتانسیل آن بسیار فراتر از آن‌چه تاکنون می‌دانیم است.

آرانی که کار خود را به عنوان دندانپزشک شروع کرده است، گفت: پس از کشیدن دندان، قبل از این که بتوانیم درمان را ادامه دهیم باید منتظر بهبود زخم باشیم.

او ادامه داد: من به چگونگی بهبود و تسریع در بهبود علاقه‌مند شدم و تصور می‌کنم نور درمانی در عرصه بیمار‌ها و معالجات دهانی دندانی بیش از پیش مؤثر خواهد بود.

نور درمانی بر طول موج، شدت و زمان قرار گرفتن در معرض خاص متکی است و با تولید فاکتور رشد تبدیل کننده بتا مرتبط است که فعالیت سلول‌های بنیادی، التهاب و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می‌کند و نقش کلیدی در سلامت و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارد.

در حال حاضر محققان امیدوارند که یافته‌های خود را در یک آزمایش انسانی کنترل شده به کار ببرند.

این مطالعه در ژورنال Lasers in Surgery and Medicine منتشر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.