پیدا شدن جسد یکی از سرداران جانباز سپاهی از زبان هاشمی رفسنجانی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی در روز بیستم فروردین در مورد کنفرانس برلین و همچنین گفت‌و‌گویش با چند تند از روحانیون در مورد انتخابات تهران، مطبوعات و اختلافات قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از شرق، هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه داشت. اختلاف مجلس و شورای نگهبان در چند ماده آیین‌نامه، در دستور بود؛ به نفع شورای نگهبان تصویب شد. در حق تذکر و تحقیق و تفحص نمایندگان، محدودیت‌هایی به وجود آمد و اجبار جواب رئیس‌جمهور از زاویه تذکرات هم حذف شد.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، محمدعلی موحدی کرمانی]، [احمد] جنتی، [محمد] یزدی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات تهران، مطبوعات و مسئله اختلاف وزارت اطلاعات و قوه قضائیه بحث شد. شب در برنامه زنده‌ای با عنوان «بشارت» [از شبکه دو سیما] که به معرفی تفسیر راهنما پرداخت، شرکت کردم.

در آلمان، نیروهای ضدانقلاب، مانع ادامه کار کنفرانس برلین شدند که به منظور ترویج دوم خردادی‌ها برقرار شده بود و دو گروه علیه یکدیگر اقدام کردند؛ برای اصلاح‌طلب‌ها، سرشکستگی به بار آورد. اعلان شد که جسد یکی از سرداران جانباز سپاهی، به نام [حسین] بوربور پیدا شده است؛ چند روز قبل مفقود شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.