پشت‌پرده‌ سانسور کتاب‌های درسی کیست؟

فهیمه طباطبایی گفت: آیا می‌خواهید بدانید حذف نام برخی مشاهیر ادبی، اشعار و داستان‌ها یا دست‌کاری و تحریف متون ادبی افرادی مثل نادر ابراهیمی یا هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب‌های درسی کار کیست؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از انصاف نیوز، فهیمه طباطبایی، گزارش‌گر روزنامه همشهری و از روزنامه‌نگاران حوزه آموزش‌وپرورش، با انتشار این عکس در توییترش، ادعا کرده:

«آیا می‌خواهید بدانید حذف نام برخی مشاهیر ادبی، اشعار و داستان‌ها یا دست‌کاری و تحریف متون ادبی افرادی مثل نادر ابراهیمی یا هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب‌های درسی کار کیست؟ حسین رودسری، مشاور رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که در دفتر تالیف [کتاب‌های درسی] او را نماد ممیزی می‌دانند.»

به‌نوشته این روزنامه‌نگار، اردی‌بهشت امسال در سایت همین سازمان، این خاطره‌ از [رودسری] نقل شده: «در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ که مسوول برنامه‌ریزی کتاب‌خانه‌های مدارس کشور بودم، مأمور شدم ‌تا برای بررسی و رفع اشکالات موجود در کتاب‌های غیردرسی در شهر به حضور آیت‌الله ابراهیم امینی برسم.

ایشان در رفع اشکالات کتاب‌ها خیلی دقیق و عالمانه برخورد می‌کردند و کمک زیادی داشتند.

آیت‌الله امینی می‌فرمودند شما در برخی از موارد خیلی دقیق و حساس‌اید. همین تشویق‌ها موجب رشد علمی این‌جانب در نقد کتاب های غیردرسی شد.»

طباطبایی افزود “رودسری که بازنشسته آموزش و پرورش بود، در زمان ریاست علی ذوعلم بر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان مشاور گمارده شد تا بتواند کار رصد و اصلاح کتب درسی را دنبال کند.”

طباطبایی نوشته: «حالا علی ذوعلم کیست؟ عضو جبهه پایداری که سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» به کار گمارده شد و در سال ۱۳۸۸، «ایده‌پرداز واگذاری ۴۰هزار مدرسه به حوزه علمیه قم» بود.

هنوز مقام‌های آموزش‌وپرورش درباره این توییت موضعی نگرفته‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.