اوکراین شرطش برای پیوستن به ناتو را اعلام کرد

یک مقام اوکراینی اعلام کرد که این کشور تنها با مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود به ناتو ملحق خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در پی  سفر اخیر دبیرکل ناتو به کی‌یف، معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که این کشور تنها با مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود به ناتو ملحق خواهد شد.

به نقل از اکوایران، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سفر اخیر خود به کی‌یف ار توافق اعضا برای الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی خبر داده بود.

این مطالب را هم ببینید:

در این شرایط، خبرگزاری آناتولی گزارش داده یون پربینیس، ضمن تاکید بر بر بازپس‌گیری مناطق اشغالی  گفته که این کشور طبق مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود به ناتو ملحق خواهد شد. به گفته او: «اوکراین کشوری است که مرزهای مشخص و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی دارد و البته ما در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی به سازمان‌های خاص خواهیم پیوست».

معاون وزیر خارجه اوکراین با تاکید بر آمادگی این کشور برای پیوستن به ناتو با موقعیت تثبیت شده خود، گفت که اوکراین از مرحله «برنامه اقدام برای عضویت» در این ائتلاف پیشی گرفته است.

مقام‌های اوکراین در شرایطی درباره الحاق به ناتو و پس گرفتن مناطق این کشور از روسیه حرف میزنند که به دنبال آغاز جنگ، مناطق وسیعی از شرق این کشور شامل لوهانسک و دونتسک اعلام استقلال کرده و به روسیه ملحق شده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.