خبر بد: فعلا واکسن کرونا نزنید، عوارض دارد!

واکنش منفی بدن دو انگلیسی که واکسن کرونا زدند، خبرساز شد اگرچه گفته می‌شود حال این دو فرد، خوب است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، واکسن کرونا همچنان در صدر اخبار مورد رجوع مردم جهان قرار دارد. خبرها از انگلیس حاکی است بدن دو نفر از دریافت‌کنندگان واکسن فایزر در انگلیس، به این واکسن واکنش آلرژیک نشان داده و به همین خاطر رگلاتور انگلیسی به مردم هشدار داد در صورت داشتن زمینه آلرژیک فعلا از زدن واکسن خودداری کنند.

بر اساس گزارش دیلی میل، بیمار شدن دو کارمند بهداشت و درمان انگلیس پس از تزریق واکسن ضد کرونای فایزر تایید شد اما ظاهرا حالشان رو به بهبود است. ظاهرا این دو واکنش آنافیلاکتوئید به واکسن پیدا کردند.

به همین دلیل ناظران بهداشتی سریعا توصیه کردند افراد با زمینه آلرژیک فعلا از زدن واکسن خودداری کنند.

این در حالی است که سه شنبه برنامه واکسیناسیون ملی در انگلیس به اجرا درآمد. انگلیس از جمله کشورهایی است که واکسن کرونا تولید خود را برای آزمایش استفاده می‌کند.

بد نیست بدانید آنافیلاکسی یا بیش‌دفاعی Anaphylaxis یک واکنش آلرژیک جدی است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ شود.

واکسن‌ها به واکسن کرونا چطور آزمایش بالینی می‌شوند؟

در مرحله اول آزمایش بالینی، واکسن به گروه کوچکی از انسان‌ها تزریق می‌شود تا مشخص شود که آیا ایمن است یا خیر. در این مرحله اطلاعاتی درباره اثرات واکسن بر تحریک دستگاه ایمنی بدن نیز جمع‌آوری می‌شود.

در مرحله دوم، واکسن به صدها نفر تزریق می‌شود تا دانشمندان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره ایمن بودن آن و دوز مناسب آن به دست آورند.

در مرحله سوم، واکسن برای تأیید ایمن بودن آن و آثار جانبی احتمالی‌اش به بدن هزاران نفر تزریق می‌شود. در این مرحله، به گروه کنترل، دارونما تزریق می‌شود و اثربخشی واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چند واکسن از چند کشور تایید شده است؟

آخرین خبرها حاکی است طبق گزارش پایگاه «New Europe» در فهرست واکسن‌هایی که مورد تأیید قرار سازمان بهداشت جهانی گرفته‌اند اسامی ۳۳ واکسن از ۱۹ کشور انگلستان، چین، روسیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، هند، کره جنوبی، بلژیک، سوئد، سنگاپور، ایتالیا، استرالیا، تایوان، کوبا، فرانسه، اتریش و کانادا دیده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.