هشدار جدید درباره کلاه‌برداری با خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش‌فروش!

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: اخیرا شیادان سایبری با عنوان خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش‌فروش در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: از جمله موارد کلاهبرداری در این زمینه می‌توان به ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری حواله خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و … اشاره کرد.

او می‌گوید: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران ادعا می‌کنند، لینک‌های کمکی برای ثبت نام سریع خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ بوده و ضمن سرقت اطلاعات هویتی افراد و کارت بانکی شهروندان، اقدام به تخلیه حساب آنها می‌کند.

به گفته او ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین، اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسینی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش خودرو را نخورده و حتماً از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.