ماهیانه ۶۰۰میلیارد تومان کاسبی تلویزیون فقط از یک تبلیغ!

آگهی تبلیغاتی «بایا» طی یک ماه اخیر از 9 شبکه تلویزیونی پخش‌شده که مبالغ هنگفت این همکاری با درنظر گرفتن میانگین زمان و هزینه پخش آن، جالب توجه است.

به گزارش تازه نیوز، صدا و سیما درآمدهای عجیب خود از تبلیغات را هرگز شفاف سازی نمی‌کند. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد آگهی‌های بایا در چندین قالب محتوا بین 20 تا 45 ثانیه و حتی 60 ثانیه از صدا و سیما پخش‌ شده است.

اگر میانگین طول پخش این آگهی‌های تبلیغاتی را 30 ثانیه در نظر بگیریم و همچنین با توجه به کاهش پخش این آگهی‌ها در روزهای اخیر، می‌توان برآورد کرد آگهی‌های بایا به‌طور متوسط روزانه 12 بار از هر شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.

براین اساس با توجه به نرخ‌های متفاوت و مختلف پخش آگهی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و زمان پخش در شبانه‌روز، به‌طور میانگین اگر نرخ پخش هر آگهی بایا را به ازای هر ثانیه 6 میلیون تومان در نظر بگیریم، پخش 3240 ثانیه آگهی بایا در روز، معادل روزانه 19 میلیارد و 440 میلیون تومان برای مالکان بایا آب می‌خورد.

این مبلغ در ماه چیزی حدود 583 میلیارد و 200 میلیون تومان برای صدا و سیما درآمد خواهد داشت.

۱ نظر
  1. مش قربونعلی

    می بایستی کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر نتیجه ارسال پرونده موسسه کاسپین و فرشتگان بر طبق آیین نامه ۲۳۶ داخلی مجلس به قوه قضاییه در سال ۹۷ و اعلام جرم دیده بان شفافیت و عدالت شوند و دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده تا این حد طول کشیده چیست؟
    و اینکه چرا علارغم اعلام حدود یک ماه پیش سخنگوی دستگاه قضا هنوز جلسات رسیدگی به این پرونده در دادگاه تشکیل نشده؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.