واردات ۹ کالای ایرانی به عراق ممنوع شد! +اسامی

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که با توجه به تصمیم نهایی شده از سوی دولت عراق، تا اطلاع ثانوی صادرات ۹ کالا به این کشور ممنوع است.

به گزارش تازه‌نیوز، سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود ۹ محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی در این مورد به فعالان اقتصادی شد.

بر اساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است.

به نقل از ایسنا، عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر عنوان کرده است که ابلاغیه ممنوعیت واردات این ۹ محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده، از سوی دفتر فواد حسین، معاون نخست‌وزیر این کشور، صادر شده است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که باید مورد توجه صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

با توجه به جزئیات ارائه شده از سوی رایزن ایران در عراق، به نظر می‌رسد که این برنامه به شکل سراسری انجام شده و واردات این محصولات از طرف دیگر کشورها به عراق نیز ممنوع خواهد بود و مسئله فقط مربوط به تجار ایرانی نمی‌شود.

بر اساس براوردهای انجام شده، عراق پس از چین، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به حساب می‌آید و در سال‌های گذشته سبد متنوعی از کالاهای ایرانی به این کشور صادر شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.