واریز حقوق تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز حقوق تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم این ماه آغاز شده و طبق روال ماه‌های قبل تا شنبه، سی‌ویکم ادامه خواهد داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی از بیستم این ماه طبق حروف الفبا آغاز شده است. بر اساس روال ماه‌های گذشته، پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا شنبه، سی‌ویکم تیرماه ادامه دارد. اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که واریز حقوق بازنشستگان همکار سازمان در آخرین روز ماه انجام می‌گیرد.

به نقل از تجارت‌نیوز، بازنشستگان که این روزها بیشتر از گذشته تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند، صدای اعتراضشان بلندتر شده است؛ روزی به مبلغ حقوق و روزی دیگر به نحوه پرداخت وام‌های اعطایی. اخیرا بازنشستگان نسبت به وام 20 میلیون تومانی اعطایی انتقاداتی را نیز مطرح کردند. آنها می‌گویند فقط به 4800 نفر وام 20 میلیونی پرداخت شده است. بازنشستگان همچنین به دشواری پرداخت وام نیز اشاره کرده‌اند. این در حالیست که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت پرداخت ماهانه و مرتب وام بازنشستگان کارگری تاکید می‌کند اما در مقابل بازنشستگان از وضعیت دشوار دریافت وام گلایه دارند.

بیشتر بخوانید:

آنگونه که ایلنا گزارش داده سه مورد اصلی یعنی داشتن دو فرزند تحت تکفل، نگرفتن وام در هیچ یک از بازه‌های زمانی قبلی و داشتن سیم کارتِ به نام، از جمله مواردی هستند که بازنشستگان دارای آنها نیستند و در نتیجه از صف وام جا می‌مانند.

تبلیغات برای اعطای وام 20 میلیونی ادامه دارد اما رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران می‌گوید چهار ماه از سال گذشته اما در این مدت فقط به ۴۸۰۰ نفر وام ۲۰ میلیونی داده شده است.

دهقان‌کیا افزود: سال گذشته به ۴۵ هزار نفر از بازنشستگان تهران وام پرداخت شد اما در سال جاری که ماه چهارم در حال پایان است تاکنون به ۴۸۰۰ نفر وام پرداخت شده که در این زمینه شاهد عقب‌افتادگی سازمان هستیم.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کی نهایی می‌شود؟

اخیرا اخباری نیز درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتشر شده است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید این موضوع در جلسه کمیسیونی که در آن عضو است، به تصویب رسیده و در انتظار بررسی در صحن علنی است. البته بازنشستگان کارگری نسبت به این موضوع که دوباره به فراموشی سپرده شوند انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

با اینحال، برخی از فعالان این حوزه با اشاره به بدهی 400 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی می‌گویند اگر دولت همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست.

البته آخرین خبر منتشر شده درباره بازنشستگان کشوری حاکی از این است که مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریورماه تسویه خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.