تردز مانند توئیتر کاربران را محدود می‌کند؟

حدود یک ماه پیش شرکت متا در حالی از نسخه متنی اپلیکشن اینستاگرام به نام «تردز» رونمایی کرد که به نظر می‌رسید ساخت این پلیکیشن برای مقابله با محدودیت‌های شبکه اجتماعی توییتر بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، «آدام موسری» رئیس اینستاگرام و تردز در جدیدترین پستی که منتشر کرده، از اعمال محدودیت‌هایی برای جلوگیری از افزایش حملات هرزنامه‌ای به این اپلیکیشن خبر داده است.

به نقل از تجارت‌نیوز، این اقدام می‌تواند به نوعی مشابه همان محدودیت‌های ایلان ماسک برای کاربران توییتر به بهانه حذف و دستکاری داده‌ها توسط شرکت ‌های هوش مصنوعی باشد که باعث محدودیت در خوانش تعداد پست‌ها شد. این اقدام ماسک موجی از ناراحتی را در میان کاربران توییتر ایجاد کرد و از دلایل استقبال کاربران از تردز هم همین نارضایتی ها بوده است.

آدام موسری همچنین در ادامه پست خود چنین نوشته بود که اعمال این محدودیت‌ها به طور ناخواسته بر روی کابران فعال هم تاثیر می‌گذارد و در صورتی که کابران دچار مشکل شوند، می‌توانند به شرکت اعلام کنند.

چرا مردم از تردز استقبال کردند؟

شرکت متا حدود یک ماه پیش در حالی از نسخه متنی اینستاگرام یعنی تردز رونمایی کرد که چند روز قبل از آن «ایلان ماسک» رئیس توییتر اعلام کرده بود که محدودیت‌هایی را برای خوانش پست‌ها قرار می‌دهد و با این محدودیت‌ها باعث خشم کاربران خود شده بود و به نظر می‌رسید همین اعلام محدودیت‌ها باعث شده که استقبال از تردز به حدی بالا برود که در هفت ساعت، 10 میلیون کاربر و در پنج روز 100 میلیون کاربر را جذب کند.

جذب 100 میلیون کاربر در پنج روز در حالی اتفاق افتاد که 450 میلیون نفر در اتحادیه اروپا حق دسترسی عادی به تردز را ندارند زیرا اتحادیه اروپا این اپلیکیشن را به دلیل مشکلات مربوط به حریم خصوصی تحریم کرده است.

البته باید اشاره کرد که در چند روز گذشته یعنی از ۲۳ تیر ماه، تعداد کاربران فعال تردز در سراسر جهان کاهش یافته و روی اندروید به ۲۳.۶ میلیون یا کمتر رسیده است و احتمال دارد با محدودیت‌های جدید برای کاربران، این آمار کمتر هم شود.

آمار دیگری که درباره تردز وجود دارد نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از کاربرهای فعلی تردز به صورت همزمان در توییتر نیز فعالیت دارند.

آیا تردز توانست جای توییتر را بگیرد؟

با وجود موفقیت‌های چشمگیر و رشد سریعی که تردز تجربه کرده، تجربه کاربران در این مدت کم نشان می‌دهد که این برنامه به عنوان یک نسخه مشابه توییتر، هنوز بسیاری از عملکردهای اساسی را ندارد. به خصوص آن دسته از کاربران که مدت‌ها با توییتر کار کرده‌اند، فقدان برخی ویژگی‌های روتین را بسیار آزاردهنده می‌دانند.

به عنوان مثال، جستجو با نام کاربری در این شبکه هنوز فعال نیست و یافتن دوستان و آشنایان را بسیار دشوارتر می‌کند. یکی دیگر از ایرادهای اصلی این است که باید برنامه تردز را نصب کنید زیرا امکان ارسال پست از طریق وب وجود ندارد. علاوه بر این، در این پلتفرم جدید از هشتگ هم خبری نیست و نمی‌توان پست‌ها را برچسب‌گذاری کرد.

در نتیجه، کاربران تردز در حال حاضر با سیل عظیمی از پست‌های افراد مشهور، برندهای تأثیرگذار و غیره مواجه هستند و پیدا کردن موضوعات و اکانت‌های دلخواه بسیار سخت است.

تردز در حال حاضر به دنبال جذب کاربران نیست

اما مارک زاکربرگ رئیس شرکت متا در پست اخیر خود با توجه به کاهش کاربران فعال در تردز نوشته که آینده خوبی را برای تردز متصور است و اینکه رشد اولیه این شبکه اجتماعی خارج از نمودار بوده و استقبال خوبی صورت گرفته است ولی در حال حاضر سعی‌شان بر حفظ و بهتر کردن اصول اولیه و تثبیت است و زمانی که به تثبیت برسد بر روی جذب کاربران تمرکز خواهند کرد. زاکربرگ در انتهای پست خود نوشت که شرکت متا تجربه‌های خوبی در راه‌اندازی بخش‌های متفاوتی( استوری، ریلز و غیره) داشته و مطمئن است که تردز نیز در مسیر خوبی قرار دارد.

برنده نهایی مشخص نیست

در حال حاضر تشخیص اینکه تردز در رقابت با توییتر پیروز خواهد شد یا نه، بسیار دشوار است. اگر ایلان ماسک به اقدامات عجیب و غریب خود ادامه دهد، هیچ بعید نیست که محبوبیت تردز به سرعت افزایش یافته و از توییتر بیشتر شود. همچنین، اگر متا مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کند و در زمانی مناسب بتواند تردز را در اختیار کاربران اروپایی قرار دهد، می‌تواند روند رو به رشد خود را سریع‌تر از آن چیزی کند که در حال حاضر شاهد هستیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.