هنرنمایی این سرباز را ببینید و لذت ببرید!

سرباز و سربازی..این روزها دوباره در صدر اخبار و جستجوی گوگل قرار گرفته، آن هم به واسطه یک رفتار خارج از قاعده در بابل.

به گزارش تازه نیوز، تارنوازی یک سرباز وظیفه در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفت. آن هم در روزهایی که توهین و تحقیر یک سرباز بابلی توسط یک قاضی دادگستری، همچنان در صدر اخبار و جستجوهای مردمی است.

برخی کاربران این هنرمندی و توانمندی را دلیلی برای حذف خدمت اجباری در کشور دانسته‌اند. برخی دیگر نیز علت تلف شدن عمر دو ساله جوانان در دوران خدمت را بی استفاده بودن این توانمندی‌ها در سربازی عنوان کردند.

یکی از کاربران توئیتر در تضریح این ویدئو نوشت او «لطفی» نیست اما لطفی است که شامل حال همه ما می‌شود. اشاره او به هنرنمایی استثنایی استاد محمدرضا لطفی در تار نوازی است.

 

ماجرای سرباز بابلی چه بود؟

اواخر هفته گذشته بود که درگیری یک سربازوظیفه با فردی که بازپرس دادگستری معرفی شده بود، در بابل خبرساز شد. یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درِ ورودی ارباب رجوع با درخواست بازرسی بدنی مخالفت می‌کند.

درِ ورود قضات، کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است. سرباز بابلی هم این بازپرس را با داشتن ماسک نشناخته و بر بازرسی بدنی‌ اصرار می‌کند. سماجت و اصرار او باعث می‌شود تا بازپرس سیلی‌ای به صورت او بزند. اتفاقی که با واکنش‌های متعدد در فضای مجازی روبه‌رو شد و بازتاب زیادی پیدا کرد.

پرونده به کجا رسید؟

بعد از چندروز سرانجام کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی مازندران مامور رسیدگی به پرونده سربازبابلی شد. هیات مذکور با حضور رئیس کل دادگستری و مسئول بازرسی نیروی انتظامی استان در جلسه سه‌ساعته برگزار شد.

پس از استماع شکایت سربازوظیفه که با پدرش در جلسه حاضر شده بود، اظهارات مطلعان و توضیحات قاضی، با عذرخواهی بازپرس، نامبرده از شکایت خود صرف نظر کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.