اولین مانیتور E-Ink رنگی در جهان معرفی شد +تصاویر

یک شرکت چینی به نام داسونگ (Dasung) اخیراً اولین مانیتور نوع E-Ink رنگی جهان را معرفی کرده که می‌تواند همان تجربه جوهر چاپ شده روی کاغذ مانیتورهای جوهر الکترونیکی را به کاربر القا کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از شهر سخت‌افزار، اگر به مطالعه کتاب‌های الکترونیکی علاقه داشته یا با دستگاه‌های کتاب‌خوان الکترونیکی آشنایی دارید، بدون شک علاقه‌مند به استفاده از نمایشگر‌های E-Ink (جوهر الکترونیکی) هستید. E-Ink یک فناوری نمایشگر محسوب می‌شود که ظاهر جوهر چاپ شده روی کاغذ را تکرار می‌کند تا علاوه بر افزایش عمر باتری دستگاه، تجربه کتاب‌خوانی جالبی به همراه داشته باشد.

یک نمایشگر نوع E-ink

 

نابراین، دستگاه‌هایی که به مانیتور E-Ink مجهز شده‌اند، تنها قادر به نمایش رنگ سیاه و سفید هستند. البته این موضوع در حال تغییر است و یک شرکت چینی به نام داسونگ (Dasung) مشغول انتقال این فناوری به مانیتورهای کامپیوتر است.

اولین مانیتور E-Ink رنگی در جهان

به گزارش Tomshardware، شرکت داسونگ اخیراً یک کمپین جذب سرمایه برای دومین مانیتور E-Ink راه‌اندازی کرده است، محصولی که در صورت عرضه به اولین مانیتور رنگی E-Ink جهان توصیف خواهد شد.

این مانیتور به یک صفحه‌نمایش 25.3 اینچی با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل (که وضوح تصویر بالایی برای یک مانیتور ۲۵ اینچی محسوب می‌شود) مجهز شده و می‌تواند 4096 رنگ مختلف را نمایش دهد.

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور جوهر الکترونیکی رنگی می‌توان به پایه‌های ارگونومیک با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد که اجازه می‌دهد کاربر مانیتور خود را به صورت عمودی استفاده کند.

برای همگام شدن با سایر محصولات موجود در بازار، مانیتور E-Ink جدید داسونگ دارای نرخ تازه‌سازی تصویر (Refresh Rate) فوق‌العاده بالا است که باعث می‌شود عملکردی نزدیک به نمایشگرهای LCD معمولی داشته باشد.

برای این مانیتور جدید پنج اتصال نمایشگر مختلف از جمله HDMI، پورت USB Type-C، DisplayPort و پشتیبانی از اتصال بی‌سیم در قالب Miracast و AirPlay اپل در نظر گرفته شده است.

شاید از نظر برخی افراد استفاده از مانیتورهای E-Ink چندان جالب نباشد، با این حال یک بازار گسترده برای این نوع فناوری طی سال‌های گذشته شکل گرفته و فروش کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، تبلت‌ها یا حتی لپ‌تاپ‌های مجهز به این نوع مانیتور شدیداً افزایش یافته است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.