صدور یک دستور خطرناک توسط رهبر کره‌شمالی

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به کارخانه های تولید موتور موشک، مهمات و دیگر تسلیحات کشورش دستور داد تا به عنوان بخش مهمی از تقویت توانایی دفاعی پیونگ یانگ، ظرفیت خود را افزایش دهند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به کارخانه‌های تولید سلاح این کشور دستور داد تا ظرفیت خود را افزایش دهند.

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به کارخانه های تولید موتور موشک، مهمات و دیگر تسلیحات کشورش دستور داد تا به عنوان بخش مهمی از تقویت توانایی دفاعی پیونگ یانگ، ظرفیت خود را افزایش دهند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که این دستور در بازدید وی از کارخانه های تولید سلاح، صادر شده و شامل تولید موتورهایی برای موشک های استراتژیک کروز و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و نیز گلوله های پرتاب کننده موشکی چندگانه با کالیبر بسیار بزرگ و پرتاب کننده های انتقال دهنده- بلندکننده است.

بازدید غیرمنتظره او از کارخانه های تولید سلاح طی چند روز اخیر در حالی صورت گرفته که پیونگ یانگ به دنبال توسعه و گسترش تسلیحات استراتژیک و متعارف و نمایش برجسته تسلیحات خود است.

براساس این گزارش، پرتاب کننده هایی که کیم در این بازدید از آنها دیدن کرد و دستور افزایش ظرفیت تولید آنها را صادر کرد به طور عادی برای پرتاب موشک های بالستیک به کار می رود.

خبرگزاری کره شمالی خاطرنشان کرد رئیس کیم نسبت به فرآیند دقیق تقویت شده و خودکارسازی مدرن در تولید گلوله های پرتاب کننده موشکی چندگانه با کالیبر بسیار بزرگ تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

این خبرگزاری تصریح کرد وی خواستار تولید انبوه اشکال مختلف موتورهای سلاح های استراتژیک پیشرو و ایجاد سهم بزرگی در شکل گیری یک انقلاب در توسعه تسلیحات استراتژیک جدید شد.

تصاویر منتشر شده از این بازدید، کیم را در حال تیراندازی با انواع مختلف سلاح های تهاجمی نشان می دهد.

این در حالی است که چند روز قبل در هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره، پیونگ یانگ جدیدترین موشک های هسته‌ای و پهپادهای تهاجمی و جاسوسی خود را با حضور مقامات عالی رتبه چین و روسیه به نمایش گذاشت.

کره شمالی در این مراسم، آخرین نسل پهپاد های شناسایی و موشک های بالستیک قاره پیمای خود را در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ، به نمایش گذاشت.
واشنگتن، کره شمالی را به تولید انواع تسلیحات برای روسیه در نبرد علیه اوکراین از جمله مقدار زیادی گلوله های توپخانه و نیز ارسال راکت و موشک برای نیروهای پیاده نظام مزدوران گروه واگنر در روسیه متهم کرده است.

روز گذشته نیز نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل از حق پیونگ یانگ برای برخورداری از سلاح هسته‌ای به عنوان حقوق حاکمه خود دفاع کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل از آمریکا به دلیل داشتن تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد و از واشنگتن خواست تا «به اشتراک گذاری هسته‌ای» و «تقویت بازدارندگی گسترده» را متوقف کند.

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته تا با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.