ریزش قیمت سکه و طلا تا کی ادامه دارد؟

بازار سکه و طلا در حالی برای سومین روز متوالی در هفته اخیر قرمز شد که رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: به دلیل کاهش تقاضا و ثبات قیمت دلار و ارز، احتمال کاهش اندک قیمت طلا و سکه در بازار هست.

به گزارش تازه‌نیوز، عقبگرد دلار و افت اونس جهانی دست به دست هم داد تا شاهد ریزش قیمت سکه و طلا در سومین روز متوالی در هفته اخیر باشیم.

قیمت سکه و طلا در بازار روز سه شنبه

قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار روز سه شنبه ۱۷ مرداد، ۱۰ هزار تومان افت کرد و به ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان پایین آمد. قیمت نیم سکه نیز به پله چهارم کانال ۱۵ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت ربع سکه نیز افتی ۲۰۰ هزار تومانی داشت و به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

معامله گران مرز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را محدوده قرمز برای سکه امامی می‌دانند و معتقدند اگر سکه امامی از این مرز عبور کند احتمال عقب نشینی تا پله دوم کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد. اما آیا شاهد ریزش بیشتر قیمت در بازار طلا و سکه خواهیم بود؟

بیشتر بخوانید:

شاه کلید ثبات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت طلا و سکه در حالی در ۲۰ روز اخیر سینوسی بوده و گاهی نوسان کاهشی داشته و گاهی افزایشی، که این نوسان در حد معمول و معقول و یکی، دو درصد بوده است.

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه این نوسان همیشه و حتی در زمان آرامش در بازار طلا و سکه بوده و هست، ادامه داد: آنچه مهم است ثبات نسبی قیمت طلا و سکه در ۲۰ روز اخیر است و دلیل عمده و اصلی آن به آرامش بازار ارز و دلار برمی گردد.

تقاضای سکه و طلا کاهشی شد

به گفته وی، دلیل دوم ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در ۲۰ روز اخیر به قیمت اونس جهانی برمی گردد. قیمت اونس جهانی در این مدت تا حدودی ثبات داشته و همزمان با آن، نوسان بازار ارز نیز کم شده است.

محمدولی عامل موثر سوم در ثبات قیمت طلا و سکه را ماه محرم و در ادامه صفر دانست که طی این دو ماه تقاضا کاهش می‌یابد و کمتر کسی برای خرید طلا و سکه و جواهر اقدام می‌کند.

ریزش سنگین طلا و سکه غیرمحتمل است

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا ریزش سنگین قیمت طلا و سکه در راه است؟ گفت: ممکن است در ادامه ماه محرم و صفر شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باشیم؛ اما احتمالا این کاهش قیمت به مرور زمان و با درصد پایین خواهد بود.

محمدولی ادامه داد: به طور مثال هر گرم طلا ۵۰۰ هزار تومان ارزان نخواهد شد؛ اما ممکن است حداقل در باقیمانده محرم و صفر این کاهش قیمت به تدریج رخ دهد.

کاهش محسوس خرید جواهر در بازار

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، تقاضای خرید جواهر با کاهش محسوسی همراه بوده است.

محمدولی در پایان خاطرنشان کرد: جواهر، چون گران‌تر از طلا و سکه است کمتر کسی این روز‌ها برای خرید جواهر اقدام می‌کند. به طور مثال اگر داد و ستد طلا در بازار ۴۰ درصد است، این میزان در جواهر ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.