چند درصد پرستاران کشور، کرونا گرفته‌اند؟

در آستانه روز پرستار، آمار ابتلای پرستاران کشور به کرونا برای بسیاری از مردم اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز،پرستاران این روزها بیشتر از سایر اقشار جامعه بهداشت و درمان، مورد احترام مردم هستند. 25 درصد جامعه پرستاری به کرونا مبتلا شده اند. دکتر حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفته که از زمان پیدایش و شیوع بیماری کرونا در ایران تاکنون 40 هزار نفر از کادر پرستاری به کرونا مبتلا شده اند. وی گفته که فشار مضاعفی روی کادر درمان قرار دارد.

مجموع پرستاران بیمارستان های دولتی و خصوصی 204 هزار پرستار است که از این رقم 144 هزار نفر در بیمارستان های دولتی و 60 هزار نفر در بیمارستان خصوصی فعالیت می‌کنند. بنابراین در حدود 25 درصد از جامعه پرستاری کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

پرستاران در صف اول جهاد و فداکاری

از خودگذشتگی قشر زحمتکش پرستاری، با وجود انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است. علت توجه مردم به این قشر عزیز و زحمتکش نیز همین توجه ویژه به سلامت مردم است. یک روزنامه‌نگار چندی پیش در قدردانی از آنها نوشت: ‏غربی‌ها در کرونا با موج استعفای پرستاران مواجه شدند. اما در ایران ۲۰۰ هزار پرستار خدمت کردند، بیش از 40 هزار نفرشان کرونا گرفتند که بعد از بهبودی به محل خدمت برگشتند. حدود ۶۰پرستار هم شهید شدند و در این مدت فقط ۳ پرستار استعفا دادند. کرونا تمام می‌شود اما این فداکاری بزرگ از یادها نمی‌رود.

اگرچه شاید تعداد استعفاهای پرستاری در کشور بیشتر باشد اما قطعا آن‌ها برای توجه بیشتر مسئولان استعفای خود را اعلام کردند. آنها خواستار حل مشکلات صنفی خود هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.