رئیسی و کیشیدا در نیویورک ملاقات خواهند کرد

خبرگزاری کیودو ژاپن از ملاقات نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر در نیویورک خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، خبرگزاری کیودو نوشته است که فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور و سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر در نیویورک با یکدیگر ملاقات و احتمالا درباره برنامه هسته‌ای تهران گفتگو خواهند کرد.

کیودو که به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی که نامش ذکر نشده، این خبر را منتشر کرده است، نوشت که ایران در نظر دارد تا روابط با ژاپن را گسترش دهد.

وزارت خارجه ژاپن تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است. کیشیدا و رئیسی سپتامبر پارسال هم در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با یکدیگر ملاقات کردند.

بیشتر بخوانید:

به نقل از مهر، کیودو مدعی شده است که یکی از مسائل مورد بحث در این ملاقات، برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. مذاکرات غیرمستقیم بین واشنگتن و تهران بر سر احیای توافق هسته‌ای(برجام) از سپتامبر پارسال متوقف شده و طرفین در تلاش برای تعدیل تنش‌ها هستند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هفته پیش گفت که درباره آنچه او «تهدید فزاینده هسته‌ای ایران» خوانده است، از هرگونه اقدام تهران برای تنش‌زدایی استقبال خواهد کرد.

کیودو همچنین مدعی شده است که رئیسی از کیشیدا برای سفر به ایران دعوت خواهد کرد و در این سفر به‌دنبال رفع انسداد دارایی‌های ایران در ژاپن خواهد بود. کیودو این دارایی‌ها را حدود ۳ میلیارد دلار برآورد کرده است. همچنین به نوشته کیودو، تامین امنیت تنگه هرمز نیز یکی از موضوعات مورد بحث در این ملاقات خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.