مشکل مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی حل می‌شود

شنیده‌ها حاکی است پیش نویس آئین‌نامه مبارزه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران صهیونیست تدوین شده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، تعلیق ورزش ایران، برای همه مردم کشورمان تلخ است. کارگروهی مرکب از اعضای نهادهای نظارتی مرجع، کمیته المپیک، وزارت‌خانه‌های ورزش و خارجه درباره چگونگی مواجهه و مبارزه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران صهیونیست تشکیل و پیش‌نویس آئین‌نامه‌ای را با نگاه به آینده قهرمانان و فدراسیون‌های کشور مصوب کرده‌اند.

این کارگروه معتقد است ورزش ایران در آینده باید به نوعی با این گروه از ورزشکاران رو به رو شده و چاره‌ای جز این ندارد. چرا که خطر تعلیق رشته‌های ورزشی در این باره بسیار جدی است. در این پیش‌نویس پیشنهاد شده که به ورزشکاران ایرانی که با اراده خود از رو در رویی با ورزشکاران صهیونیست خودداری می‌کنند، حقوق مادام‌العمر پرداخت شود.

در بند دیگری از این آئین‌نامه پیشنهاد شده در صورت احتمال نزدیک به یقین درباره پیروزی ورزشکار ایرانی بر ورزشکار صهیونیست در هر یک از رشته‌های ورزشی، ورزشکار ایرانی با حریف خود مسابقه دهد!

در واقع باید منتشر ماند و دید آیا این آیین نامه می‌تواند تعلیق ورزش ایران را به خاطره‌ها بسپارد!

تعلیق ورزش ایران

یک چالش اساسی

اردیبهشت امسال بود که تعلیق، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد! مبارزه با رقبای اسرائیلی مهم‌ترین چالش ورزش ایران شد. موضوعی که باعث شد برخی از ورزشکاران ایران نتوانند در مسابقات بین‌المللی نتایج مناسبی کسب کنند. در برخی موارد هم به همین خاطر وادار به مهاجرت شدند. 2 سال پیش بود که رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران، نامه‌ای خطاب به مسئولان ورزش ایران نوشت. او اعلام کرد راهی برای این مشکل اساسی پیدا کنند تا از تعلیق احتمالی جلوگیری شود. هر چند کشتی ایران تعلیق نشد، اما مشکلاتی که جودوی ایران با فدراسیون جهانی پیدا کرد موجب تعلیق جودوی ایران شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.