مردم امیدی به خودروهای وارداتی ندارند/ تا این محصولات ترخیص نشوند از واردات خبری نیست!

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

به گزارش تازه‌نیوز، واردات خودرو اینقدر در میان اما و اگر و اخبار راست و دروغ به درازا کشیده شد که عملا اخبار آن اثر خود را در بازار از دست داده است. مردم نیز چندان امیدی به دسترسی و استفاده از این خودرو‌ها ندارند. دولت در‌ مقابل‌وعده‌های‌خود در اینباره قصد دارد خودرو‌های داخل انبار‌ها را آزاد کند اما این خودرو‌ها نیز به علت ده سال راکد ماندن در انبار‌ها دچار مشکلات فنی هستند که هزینه استفاده از آن را بالا می‌برد.

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره آخرین وضعیت خودرو‌های وارداتی به فراز گفت:
به صورت کلی قرار بر این بود که یک تعداد خودرو که در داخل انبار تملیکی مانده بود، در مردادماه طی یک مناقصه آزاد شود الان اعلام کرده اند که مهر ماه برگزار می‌شود. این خودروها نزدیک ده سال است که در گمرک مانده‌اند و ماشین آلمانی در آن‌ها زیاد است. تا زمانیکه گمرک به طور کامل خودورها را آزاد نکند عملا وارداتی اتفاق نمی‌افتد.

او افزود: مخبر در گمرک گفته بود خودروهای انبار تملیکی را آزاد کنیم و چرا واردات انجام شود؟ علی‌رغم اینکه تلاش‌های زیادی در مجلس و دولت برای واردات انجام شده است. اما سیاست کلان دولت در واردات خودرو چینی است و عدم تمایلی برای واردات انبوه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وی درباره بی اثر شدن خبر واردات در بازار اشاره کرد: خبر واردات خودرو عملا مثل خبر برجام و مذاکرات دیگر خاصیت خود را از دست داده است. یک زمان خبر واردات خودرو موج بزرگی در بازار ایجاد می‌کرد اما الان این اتفاق نمی‌افتد. به خاطر همین با این روند من صرفا می توانم درباره واردات خودرو فرضیه در نظر بگیرم. تا انتهای امسال اگر ده هزار خودرو جدید در بازار داشته باشیم خبر خوبی است اما‌ بعید است.

فرزانه در رابطه با ایرادات فنی خودرو‌های ده ساله گمرک گفت: قیمت این خودرو‌ها به خاطر نمونه مشابه سند قدیم که در زمان مناسب ترخیص شده پایین‌تر است. در ماشین‌های لوکس هم تا ۳میلیارد پایین‌تر قیمت می‌خورند چون جدا از نواقص فنی، درگیر کسری قطعات هستند. اینقدر این خودرو‌ها در گمرک مانده‌اند که یک هزینه نوسازی بالا هم دارند. مثلا در مورد بی.ام.و X4 و سری ۷ که یک سری قطعاتشان در هنگام تحویل وجود نداشته است. لاستیک‌‌ها و باطری نیز به مرور و نزدیک ۵سال از بین می‌روند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.