هشدار: یک کرونای جدید دیگر کشف شد!

پس از کشف گونه خطرناک و جدید از ویروس کرونا در انگلیس و افریقای جنوبی، خبر از کشف کرونای جدید در نیجریه می‌رسد.

به گزارش تازه نیوز، کرونای جدید این بار در نیجریه کشف شد! این خبر را جان انکنگاسونگ رئیس CDC افریقا رسانه‌ای کرده است که به گفته وی مطالعه در این زمینه ادامه داشته و این گونه از  ویروس کرونا از نوع انگلیسی و افریقای جنوبی متفاوت است.

این در حالی است که در کشور 208 میلیونی نیجریه تاکنون طبق آمار رسمی 80922 تن کرونا گرفته و تنها 1236 تن فوت کرده‌اند.

کرونای جدید

کرونای جدید بعد از انگلیس!

نوع جدید ویروس کرونای انگلیسی موسوم به VUI در اروپا به سرعت در حال گسترش است. به گزارش تازه نیوز، کرونای انگلیسی موسوم به VUI برای اولین بار در منطقه کنت انگلیس در 20 سپتامبر به ثبت رسید. و سپس مسافران انگلیسی آن را به سایر مناطق بردند. اکنون بسیاری از کشورهای دنیا برای مهار کرونای انگلیسی، پرواز به و از این کشور به سایر کشورها را ممنوع کردند.

لندن خود را برای کاهش محدودیت‌ها به مناسبت سال جدید میلادی آماده می‌کرد. اما به یکباره با تولد مدل جدید جهش‌یافته ویروس کرونا در این کشور، تا اطلاع ثانوی به قرنطینه شدید روی آورد. نخست‌وزیر انگلیس، که ریاست نشست ویژه‌ای را برعهده داشت تا درباره این بحران جدید تصمیم‌گیری کند. رویترز از کاهش ارزش سهام در بازار بورس لندن خبر داد. بی بی سی نیز نوشت: در پی بروز این ویروس جدید، مهم‌ترین شاخص بازار مالی اتحادیه اروپا شاهد ۲ درصد افت شد.

سازمان بهداشت جهانی، تولد مدل جدید جهش‌یافته با قدرت شیوع بسیار بالا از ویروس کووید ۱۹ را در انگلیس تایید کرد. و یادآور شد که با مسئولان بهداشت این کشور در این‌باره در ارتباط است. این سازمان از کشور‌ها خواسته، مراقبت‌های ویژه در این خصوص را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.