وزیر صمت: تنها کالا‌های یارانه‌ای دستوری قیمت گذاری می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزرات صمت فقط کالا‌هایی را که به آن‌ها یارانه یا امتیازی می‌دهد، قیمت گذاری اجباری می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از صدا و سیما، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، گفت: تولید کارخانه‌هایی مانند کارخانه‌های تولید ام دی اف که یارانه دولتی دریافت نمی‌کنند، شامل قیمت گذاری دستوری از سوی وزرات صمت نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: عموم تولیدکنندگان براساس هزینه تمام شده، محصولات تولیدی خود را قیمت گذاری می‌کنند، اما موظف اند با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را با کمترین واسطه و قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهترین راه کاهش قیمت ها، افزایش تولید و توزیع کالا در بازار مصرف است، گفت: خوشبختانه ۱۹ قلم کالای تولیدی کشور، در تولید و افزایش عرضه، رشد خوبی داشته اند که محصولات لوازم خانگی از جمله آن هستند.

وزیر صمت در پایان با اشاره به فعالیت سه شیفت بسیاری از کارخانه‌ها باهدف افزایش تولید، گفت: اگر با همین روند ادامه دهیم، رانت خواری و دلالی از بازار حذف می‌شود، و اجناس با قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

۱ نظر
  1. ایرانی

    آقای وزیر حتی کالاهای یارانه ای که قیمت گذاری میکنید ،فقط قیمت گذاری میکنید ،این که افتخار نیست ،افتخار زمانی است که وزن،کیفیت ،قیمت و….. را که شما تعیین میکنید ثابت و دقیق باشد و بماند به عنوان مثال نان مطمنم شما نه نان میخرید و نه نان میخورید چون اگر نان میخوردید پول بالاتر و یا حتی کمتر از مصوب خودتان به این نونها نمیدادید به سازمانهای کنترل کننده شما هم که زنگ میزنند ویا پیام میدهند اصلا اهمیتی ندارد فکر کنم یک تعداد را در این سازمانه جمع کردید تا عدد اشتغال را بالا ببرید و یا ایجاد این سازمانها اجرای صوری برخی قوانین است نان 1000تومنی شما 1500نان 1200نومنی شما 1500نان1800تومنی شما 2000تومن با چه وزبی و چه کیفیتی و با چه برخوردی !!!!!!به مردم داده میشود بماند کم فروشی ،گرانفروشی و توهین به شعور و شخصیت مردم در قالب همین نرخ گذاری شماست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.