ماجرای یک آرمگاه مرموز؛ ملکه مشهور مصر کجا دفن شده است؟

باستان شناس مشهور معتقد است که مقبره گمشده نفرتیتی، ملکه مصر باستان، احتمالا در اتاق مخفی توت عنخ آمون پنهان شده باشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از همشهری آنلاین، مقبره رازآلود ملکه مشهور مصر باستان، تا به امروز پنهان است و یک باستان‌شناس، عقیده دارد که احتمالا جای آن را پیدا کرده است. او معتقد است که مقبره گمشده نفرتیتی، ملکه مصر باستان ممکن است پشت مقبره توت عنخ آمون پنهان شده باشد.

سلیمه اکرام باستان‌شناس مشهور و استاد دانشگاه آمریکایی قاهره گفت: در مورد اینکه آیا مقبره ملکه پشت مقبره توت عنخ آمون قرار دارد یا نه بحث‌هایی وجود داشته است و نتایج آزمایش‌های علمی هم مبهم است.

ملکه نفرتیتی همسر فرعون آمنهوتپ چهارم بود و در قرن چهاردهم قبل از میلاد زندگی می‌کرد. این ملکه باستانی همچنین نامادری فرعون جوان مشهور، توت عنخ آمون است. او اغلب به عنوان یکی از مشهورترین ملکه‌های مصر در نظر گرفته می‌شود.

مجسمه معروف چهره او، یکی از کپی‌شده‌ترین آثار هنری مصر باستان است و در موزه نئوس نگهداری می‌شود. در وب سایت موزه آمده است که این چهره در ۱۰۰ سال گذشته به نماد زیبایی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

نیم تنه نفرتیتی در کارگاهی در تل العمارنا کشف شد، اما آرامگاه او هرگز پیدا نشد. باستان‌شناسان در سراسر جهان علاقه‌مند به یافتن آن هستند.

دکتر اکرام گفت که این آرامگاه گم‌شده، احتمالا پشت مقبره توت یا در دره غربی است. دره غربی بخشی از دره پادشاهان در اقصر مصر است. بیشتر مقبره‌های سلطنتی که تاکنون کشف شده‌اند در دره شرقی واقع شده‌اند.

اکرام بر اهمیت یافتن مقبره و اینکه چگونه می‌تواند اطلاعاتی را که در مورد مصر باستان می‌دانیم افزایش دهد، تاکید کرد. او گفت: «پیدا کردن یک مقبره سلطنتی دست نخورده، اطلاعات زیادی در مورد دین، سنت‌ها و فرهنگ مصر باستان در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین ممکن است فضای مذهبی پیچیده اواخر سلسله هجدهم مصر را روشن کند.»

او ادامه داد: «سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد چگونگی تغییر تاریخ مصر در دوره امارنه وجود دارد، اما پاسخی روشن وجود ندارد.»

اکرام در مورد نفرین فرعونیان، و اینکه هر کسی مقبره فرعونی را بگشاید نفرین می‌شود، نگران نیست و از نظر او این حرف‌ها فقط افسانه است و خطری باستان‌شناسان را تهدید نمی‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.