زاج سفید برای سفت شدن پوست صورت

زاج سفید یا آلوم یکی از مواد پرکاربرد و مفید برای پوست به حساب می‌آید. بسیاری از افراد از خواص آن اطلاع ندارند و اگر با فواید این ماده برای پوست آشنا شوند، آن را جایگزین بسیاری از مواد و محصولات بهداشتی گران قیمت خواهند کرد. در واقع کاربردهای فراوانی برای پوست دارد و به‌کارگیری برای سفتی پوست یکی از کاربردهای مهم آن است.

اگر می‌خواهید با استفاده از زاج سفید از چین و چروک‌های پوستی پیشگیری کنید یا آن‌ها را کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را در خصوص زاج سفید برای سفت شدن پوست صورت مطالعه کنید.

زاج سفید چیست؟

پیش از اطلاع از خواص، کاربرد و نحوه استفاده از زاج سفید برای پوست و به‌خصوص برای سفت شدن صورت، بهتر است مروری بر خود آن داشته باشیم. در واقع زاج ماده‌ای ترکیبی از سولفات آلومینیوم و سولفات پتاسیم بوده که با خواص مختلف خود می‌تواند در زمینه‌های گوناگون پزشکی، درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده دارای ظاهری سفید، کریستالی مانند و اغلب به شکل پودری است.

زاج سفید در اشکال و مدل‌های خاصی فروخته می‌شود. بعضی از افراد زاج ناخالص عرضه می‌کنند و به این ترتیب مصرف‌کنندگان با استفاده از آن نتیجه دلخواه را دریافت نمی‌کنند. در مقابل بعضی از فروشندگان آن را با خلوص بالا عرضه کرده و بالطبع مصرف‌کنندگان تأثیر چشمگیر این ماده را بر روی پوست خود حس می‌کنند. از این رو اگر به‌صورت خالص و از فروشنده مطمئنی خریداری شود، خواص مهمی برای سلامت پوست و سفت شدن آن خواهد داشت.

خواص زاج سفید برای پوست

شاید پس از آشنایی با زاج سفید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که این ماده ساده چگونه می‌تواند موجب بهبود پوست و سفت شدن صورت شود؟ در حالی که بسیاری از محصولات بهداشتی و خارجی با ترکیبات خاص نمی‌توانند این کار را انجام دهند. همان‌طور که گفته شد، این ماده پرکاربرد خواص و فواید زیادی برای پوست دارد و به این طریق می‌تواند سفت شدن و افزایش زیبایی آن را رقم بزند. به طور کلی تعدادی از خواص زاج سفید برای پوست که به سفت شدن و رفع چروک منتهی می‌شود، به این شرح است:

  1. لایه‌برداری: زاج سفید یا آلوم می‌تواند پوست صورت شما را به‌خوبی و البته با ملایمت لایه‌برداری کند. این ویژگی موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و شادابی آن خواهد شد. در نتیجه به بهبود وضعیت کلی پوست و به‌ویژه سفت شدن آن کمک می‌کند.
  2. آب‌رسانی: همان‌طور که می‌دانید، آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست از روش‌های مهم برای جلوگیری از خشکی آن است. زمانی که خشکی پوست از بین برود و به‌خوبی آب‌رسانی شود، بالطبع سفت و محکم خواهد شد.
  3. ضدباکتریایی: زاج سفید از خاصیت ضدباکتریایی برخوردار بوده که نه تنها از به وجود آمدن جوش و آکنه جلوگیری کرده، بلکه به سلامت بیشتر پوست صورت و سفت شدن آن هم کمک شایانی می‌کند.
  4. مغذی: این ماده مفید می‌تواند به‌خوبی پوست صورت را تغذیه کند و بعضی از مواد لازم آن را تأمین کند. این مسئله موجب افزایش سلامتی پوست خواهد شد که در نهایت سفتی پوست صورت را رقم می‌زند.

روش استفاده

روش‌های مختلفی برای استفاده از زاج سفید برای سفت شدن پوست صورت وجود دارد و حتی بسیاری از بانوان دستورالعمل مخصوصی برای پوست خود تهیه کرده‌اند. عده‌ای از افراد ترکیبات منحصر به فردی از این ماده به دست آورده و استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است آن را با گلاب، تخم‌مرغ یا آب ترکیب کنند. یا حتی پس از شستشوی صورت زاج را به‌سادگی بر روی پوست مرطوب اعمال می‌کنند. به طور کلی روش ساده و پرکاربردی که ما پیشنهاد می‌کنیم، به این شکل است:

  1. در ابتدا از یک فروشنده معتبر مقداری پودر زاج سفید خالص تهیه کنید.
  2. حجم کمی از آن را با مقدار مناسبی آب، برای مثال دو قاشق غذاخوری، ترکیب نمایید.
  3. باید زاج را به‌خوبی در آب حل کنید تا در نهایت یک ترکیب خمیری به وجود آید.
  4. خمیر زاج سفید را بر روی پوست اعمال کنید.
  5. اجازه دهید تا این مخلوط تا حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما بماند تا نتیجه لازم را بگذارد.
  6. در نهایت پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.
  7. این مراحل را هر هفته تکرار کنید.

نکات مهم استفاده از زاج سفید

اگر قصد استفاده از زاج سفید برای سفت شدن پوست صورت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این نکات را به خاطر بسپارید:

  1. حتماً ترکیبی که تهیه می‌کنید از غلظت کافی برخوردار باشد.
  2. آن را بیش از اندازه بر روی پوست باقی نگذارید چراکه این کار موجب افزایش تأثیر آن نخواهد شد.
  3. اگر نتیجه واقعی و موثر می‌خواهید، زاج سفید را به‌صورت مداوم و حداقل هفته‌ای یک بار بر روی پوست اعمال کنید.
  4. از تهیه زاج اصل و بدون ناخالصی اطمینان حاصل کنید.

خرید زاج سفید

در نهایت برای خرید زاج سفید به منظور استفاده برای سفت شدن پوست یا حتی کاربردهای دیگری همچون رفع آکنه و جوش باید از طریق مراکز معتبری همچون مجموعه تدارک صنعت کاغذ کرمان اقدام کنید. به این ترتیب در کنار اطمینان از خلوص ماده، نسبت به هزینه‌ها هم خیالی آسوده خواهید داشت.

برای آشنایی با مجموعه تدارک صنعت کاغذ کرمان، پیشنهاد می‌دهیم به وب‌سایت رسمی آنان به نشانی اینترنتی https://www.kepsico.com/ مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.