نحوه گرفتن وقت سفارت

گرفتن وقت سفارت آمریکا برای شهروندانی که تابعیت ایرانی دارند و در ایران هستند فقط در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات فراهم شده است.

اگر شما هم شهروند ایرانی هستید، پس باید بدانید ک قبل از اینکه به خارج از کشور مسافرت و یا مهاجرت بکنید نیاز به اخذ ویزای کشورهای مد نظر دارید. البته گفتنی است که ایرانی ها میتوانند به 18 کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا مسافرت کنند پس بهتر است شما در مورد این کشورها تحقیق کنید و مطلع شوید که آیا کشور مد نظر شما نیاز به اخذ ویزا دارد یا خیر؟

اولین مرحله گرفتن ویزا، تعیین وقت برای سفارت است. وقت سفارت کشورها به دو نوع است:

  • وقت دهی توسط خود سفارت یا کنسولگری صورت میگیرد.
  • وقت دهی توسط شرکت‌های کارگزاری انجام میشود.

در ابتدا بهتر است بدانید که اکثر کشورهایی ک در اتحادیه حوزه شینگن ( اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی) محسوب میشوند، شما نیاز دارید که وقت سفارت بگیرید و برای گرفتن ویزای خود اقدام کنید. ویزای کشورها بر اساس مدت زمان و هدف اقامت شما نوعشان تغییر میکند. ما در این مقاله برای شما نحوه گرفتن وقت سفارت کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس را تحقیق و ارائه کرده‌ایم.

اگر انجام این کارها برای شما تبدیل به دغدغه و دردسر شده است و یا وقت گیر می باشد، بهتر است بدانید که تورها و آژانس های مسافرتی در کل دنیا وجود دارند که حاضرند در ازای دریافت مبلغ مدنظرشان اینکارهای وقت‌گیر را برای شما انجام دهند. پس میتوانید با انتخاب تور مناسب این اقدامات را برای آسان سازید.

بهتر است برای جمع آوری اطلاعات در زمینه کشورهای ذکر شده تا آخر مقاله با ما همراه شوید…

در بیشتر کشورهای دنیا به دلیل تبدیل شدن آمریکا به یکی از کشورهای بین‌المللی و مهم سفارت آمریکا را دارند. اما متاسفانه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای شهروندانی که تابعیت ایرانی دارند و در ایران هستند فقط در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات فراهم شده است.

البته به جز از کشورهای ذکر شده شما میتوانید از کشورهای همسایه و یا حتی غیر همسایه هم اقدام کنیدف فقط این کشورهایی که بالا ذکر کردیم از طریق آمریکا به صوت رسمی به عنوان مرجع رسیدگی به امور ویزا و اتباع ایرانی ها شناخته نشده‌اند. برای همین نمیشود گفت که گرفتن پذیرش ویزای شما تضمینی و حتمی خواهد بود.

اگر قصد گرفتن وقت سفارت کشور آمریکا را دارید، در ابتدا باید دارای پاسپورتی با تاریخ اعتبار مکافی باشید تا مجاز بر داشتن اکانت در سایت سفارت باشید. در این سایت یک فرم  DS-160   که این فرم شامل اطلاعات خصوصی و مورد نیاز برای مطلع کردن کشور آمریکا از قصدت مسافرت شما است را پر و سابمیت کنید.

اگر شما دانشجو هستید، باید فرم های  I-20  و DS-2019  پر کنید.

این فرم ها هم برای دانشجویان است که خواستار پذیرش تحصیلی یا همان ویزای تحصیلی آمریکا را دارند، است. شما میتوانید با جست و جو در اینترنت راجع به این فرم ها اطلاعات خود را بالا ببرید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

شما باید بدانید که اگر میخواهید از زمان های موجود برای گرفتن وقت سفارت آمریکا مطلع شوید در هر کشوری قبل از پرداخت هزینه سفارت امکان پذیر نمیباشد. تمامی این اقدامات را اگر خودتان انجام میدهید ممکن است که در ابتدا سایت برای شما آخرین زمان تایین وقت سفارت آمریکا را نشان دهد، اما متاسفانه باید بگوییم که این زمان لزومن به معنای وجود و یا ناموجود بودن آن تاریخ در سفارت مورد نظر شما است.

  • نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا

اطلاع داشته باشید که بر اساس قوانین جدیدی که کشور کانادا تعیین کرده است، تمامی متقاضیان اخذ ویزای کانادا، قبل از اقدام به گرفتن وقت سفارت کشور کانادا فرقی ندارد که شما آنلاین اقدام کنید و یا اینکه حضوری مراجعه کنید. شما از قبل باید به صورت آنلاین وقت بگیرید و برای انگشت‌نگاری به صورت حضوری مراجعه کنید.

کشور کانادا متاسفانه سفارت خود را ایران به صورت رسمی تعطیل کرده است. این باعث میشود که ما برای بهتر و صرفه جویی کردن در زمان شما گزینه ثبت نام آنلاین را پیشنهاد دهیم. شما قبلا میتوانستید به صورت آنلاین انگشت نگاری کنید و نیاز به مراجعه حضوری نداشتید ولی اخیرا با قوانین سرسخت کشور کانادا شما موظف هستید که برای گرفتن ویزا به صورت حضوری اقدام و انگشت‌نگاری کنید.

شما باید ابتدا در سایت سفارت کشور کانادا فرم های مربوط به اطلاعات شخصی شما و احراز هویت و هدف شما از این مسافرت و یا مهاجرت را پر و سابمیت کنید. به یاد داشته باشید که این مراحل را با دقت بسیار و با جزئیات کامل پر کنید زیرا یکی از مراحل بسیار مهم است و در پذیرش و یا رد پذیرش شدن اخذ ویزای شما تاثیر مستقیم و مهمی دارد.

در این مراحل شما نیاز به مدارکی اعم از تاریخ تولد و آدرس ایمیل شما و شماره تماس دارید و اما در مراجعه حضوری به اصل تمامی موارد ذکر شده در سایت نیاز دارید که به همراه خود داشته باشید.

اگر شما قصد گرفتن اخذ ویزای فوری را دارید میتوانید از کشورهای همسایه مانند ترکیه اقدام کنید تا هم در زمان و هم هزینه ها صرفه‌جویی شود.

همانطور که در ابتدا هم ذکر کردیم متاسفانه در ایران بسیاری از کشورها سفارت ندارند و این برای کشور انگلیس نیز صدق میکند. ابتدا شما باید نوع ویزای خود و هدف مهاجرت و یا مسافرت خود را از قبل تعیین کنید و فرم آن را پر کنید.

شما در زمان مراجعه حضوری برای تایید احراز هویت و انگشت‌نگاری که میروید باید همراه خود اصل مدارک و ترجه مدارکتان، فرم هدف مسافرت و یا مهاجرت، برگه وقت و برگه‌ای که هزینه را به سفارت انگلیس واریز کرده است را نشان میدهد را داشته باشید. پیشنهاد میشود که قبل از پر کردن همچین فرم‌هایی از قبل یک مطالعه‌ای درموردشان داشته باشید و دقت کنید که جوابهای زیرکانه‌ای بنویسید تا در آخر به دردسر نیافتید.

شما میتوانید با مراجعه به سفارت کشورهای همسایه که ما بیشتر برای حتمی شدن پذیرش اخذ ویزای شما ترکیه را پیشنهاد میکنیم، به مرحله انگشت‌نگاری اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت کشور انگلیس ضروری است داشته باشید عبارت است از:

اسکن از صفحه اول پاسپورت تقاضی کنندگان

فرم درخواست وقت سفارت به زبان فارسی

از دعوتنامه و مدارک اصلی اقامت دعوت کننده (در صورت داشتن)

و اما در آخر مدارک مورد نیاز شما که برای اخذ ویزا نیاز دارید عبارتند از:

  1. اصل و یا کپی دعوتنامه معتبر و اگر ندارید باید برگه هتلی که از قبل رزرو کرده‌اید را همراه خود داشته باشید
  2. اصل و ترجمه شده مدرک سند ازدواج متقاضییان (درصورت وجود)
  3. اصل و ترجمه شده رسمی شناسنامه (ترجمه نیاز به مهر تایید سفارت ایران نیز دارد)
  4. اگر سابقه شغلی و یا تحصیلی دارید باید تمامی سندهای خود را به صورت اصل و ترجمه شده هم همراه داشته باشید
  5. بلیطی که از قبل برای سفر به کشور انگلیس خریده‌اید
  6. دو قطعه عکس 3*5 و یا 4*5

این کشورها با گرفتن همچین مدارکی در واقع میخواهند از هدف مسافر و یا مهاجرت شما مطلع شوند و ببیند آیا شما تمکن مالی و از نظرهای دیگر میتوانید در کشورشان بمانید و یا خیر.

مبلمان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.