مس رفسنجان ۱-۱ پرسپولیس/ سرخ‌ها فرصت صدرنشینی و قهرمانی نیم‌فصل را از دست دادند؛ خواب زمستانی فوتبال باشگاهی آغاز شد

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین بازی دور رفت خود در شرایطی که می توانست با استقلال در صدر جدول هم امتیاز شود، به تساوی رسید تا با عنوان سومی به کار خود در نیم فصل اول پایان دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پرسپولیس از ساعت ۱۷:۳۰ امروز دوشنبه از هفته پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار شد که این دیدار در پایان با تساوی یک – یک خاتمه یافت. شهاب زاهدی (۴۲) برای پرسپولیس و شیمبا (۵۲- پنالتی) برای مس گلزنی کردند.

ترکیب پرسپولیس با نقره داغ کردن مدافع ملی

به نقل از مهر، یحیی گل محمدی تصمیم گرفت برای سومین هفته متوالی محمدحسین کنعانی زادگان را در ترکیب اصلی قرار ندهد تا مدافع تیم ملی ایران از روی نیمکت بازی را تماشا کند. همچنین میلاد سرلک و نبیل باهویی به لیست مصدومان این تیم اضافه شده بودند تا همچون مرتضی پورعلی گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری جایی در ترکیب نداشته باشند.

ترکیب سرخپوشان پایتخت در آخرین بازی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گولسیانی، محمدمهدی احمدی (علی نعمتی – ۷۰)، دانیال اسماعیلی‌فر (علیرضا بابایی – ۸۴)، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی (مسعود ریگی – ۸۵)، مهدی ترابی (محمد عمری – ۷۰)، سعید صادقی (محمدحسین کنعانی زادگان -۸۸)، شهاب زاهدی و امید عالیشاه.

ترکیب مس برای جبران فاجعه نیم فصل اول

ساکت الهامی سرمربی مس رفسنجان نیز پس از ۵ شکست متوالی تیمش برای خروج از بحران تمام عیار خود در مس تصمیم گرفت نفرات زیر را انتخاب کند:

حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسین کریم زاده (حسن جعفری – ۷۷)، نیما انتظاری (سجاد شهباززاده -۸۶)، مهدی محبی، فرشید باقری، محسن آذرپاد (محمد اکبری نسب -۷۰)، محمد خدابنده‌لو (منتظر محمد – ۸۶۹ شیمبا (جلال‌الدین علی‌محمدی -۷۷).

بازی سرد با یک اشتباه در نیمه اول

پرسپولیس با وجود اطلاع از باخت سپاهان اصفهان و همچنین نیاز به برد پرگل مقابل مس رفسنجان برای اینکه به قهرمانی نیم فصل برسد بازی محتاطانه‌ای را در دستور کار قرار داد تا با نمایش سرعتی هافبک‌های مس روبرو شود. اشتباه گئورگی گولسیانی در دقیقه ۲۶ نزدیک بود محمد خدابنده‌لو را در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار دهد اما اشتباه او در کنترل توپ مانع از این امر شد.

در ادامه شاگردان یحیی گل محمدی سعی کردند توپ‌های بلند بیشتری را پشت دروازه میزبان ارسال کنند که در نهایت اشتباه خط دفاعی مس در دقیقه ۴۲ باعث شد تا سعید صادقی توپ را به شهاب زاهدی رسانده و مهاجم سرخ‌ها تک گل این دیدار را در نیمه اول به ثمر رساند.

بازگشت زودهنگام مس

نیمه دوم با شروع تهاجمی مس رفسنجان همراه بود. بازی پشت مدافعان پرسپولیس یکی از استراتژی‌های مهم این تیم بود تا شیمبا با کمترین تحرک بتواند صاحب توپ شده و خلق موقعیت کند. حرکت انفرادی او در محوطه جریمه پرسپولیس در دقیقه ۵۲ با خطای فرجی همراه شد تا مهاجم این تیم بتواند پنالتی بگیرد و با ایستادن پشت ضربه بتواند دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

پس از این گل سرخ‌ها قصد داشتند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند. بازی مستقیم یکی از دستورات تاکتیکی هافبک و مدافعان این تیم برای خلق موقعیت روی دروازه حامد لک بود اما پاس‌های پر اشتباه و همچنین بی برنامگی در حمله این تیم مانع از باز شدن دروازه دوباره میزبان شد.

مسی‌ها با وجود پنج شکست متوالی بازی شجاعانه‌ای انجام دادند و توانستند دروازه پرسپولیس را در نیمه دوم بارها با خطر روبرو کنند. این تیم روی نفوذ محسن آذرپاد در دقیقه ۶۱ توانست گل دوم را به پرسپولیس بزند اما تصمیم جنجالی کمک داور در تشخیص آفساید باعث مردود شدن این گل شد.

در ادامه بازیکنان مس در دقیقه ۷۸ بار دیگر توانستند صاحب موقعیت گلزنی شوند که با دفع مدافعان این تیم بار دیگر راه به تور دروازه میهمان تهرانی پیدا نکرد. میزبان رفسنجانی در دقایق پایانی نیز روی ضد حمله صاحب موقعیت شد اما تعلل منتظر محمد بازیکن عراقی مسی‌ها گل برتری را برای تیمش به همراه نداشت.

پرسپولیس سوم شد مس دهم

تساوی دو تیم در این دیدار باعث ۳۰ امتیازی شدن پرسپولیس در پایان دور رفت و حضور این تیم در رتبه سوم شد. همچنین مس رفسنجان نیز بالاخره یک امتیاز گرفت تا با ۱۵ امتیاز به رتبه دهم جدول برسد. در جدول رده بندی استقلال با ۳۲ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با ۳۱ امتیاز دوم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.