گوشت گوسفندی در دولت رئیسی ۲۴۲ درصد گران شد!

بررسی داده‌های جدید مرکز آمار از رشد ۲۴۲ درصدی قیمت گوشت گوسفندی از شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمان آغاز رسمی فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، تا پایان آذر ۱۴۰۲ حکایت دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی آذر ۱۴۰۲ اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که بر اساس آن تورم گوشت قرمز در بازه ماهانه ۲.۵ درصد و در بازه یک‌ساله (نقطه‌ای) ۱۳۶.۶ درصد بوده است. بدین ترتیب این محصول در شاخص تورم نقطه‌ای پس از گوجه فرنگی در رده دوم قرار دارد.

به نقل از اقتصاد۲۴، بر اساس داده‌های مرکز آمار، متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در مناطق شهری ۴۸۳ هزار و ۲۱۸ تومان ثبت شده است. طی آذر ماه حداکثر قیمت این محصول ۵۶۵ هزار تومان و حداقل آن ۳۹۰ هزار و ۲۷۷ تومان بود.

اکنون که ۲۷ ماه از زمان آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد، در حالی میانگین قیمت گوشت گوسفندی به ۴۸۳ هزار و ۲۱۸ تومان رسیده که در شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمانی که رئیسی و تیمش کابینه را تحویل گرفتند، طبق مستندات مرکز آمار، میانگین قیمت این محصول ۱۴۱ هزار و ۳۲۰ تومان محاسبه شده بود. در آن مقطع گران‌ترین گوشت گوسفندی در هر کیلو ۱۶۰ هزار و ۵۹۲ تومان و ارزان‌ترین آن ۱۰۶ هزار و ۹۰۴ تومان قیمت داشت.

رشد ۲۴۲ درصدی قیمت گوشت گوسفندی در ۲۷ ماه!

با یک حساب کتاب سرانگشتی می‌توان دریافت که از زمان آغار به کار دولت سیزدهم تا پایان آذر ۱۴۰۲ طبق داده‌های رسمی دولت، قیمت گوشت گوسفندی رشد ۲۴۲ درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب در ۲۷ ماه گذشته قیمت گوشت قرمز به‌طور میانگین هر ماه ۸.۹ درصد رشد داشته است. ​​

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.