همه‌چیز درباره ۱۰ گیگ اینترنت رایگان دولت/ سرنوشت کیفیت اینترنت چه شد؟

سرعت، کیفیت و قیمت اینترنت در سال‌های اخیر همواره مورد انتقاد کاربران بوده است. در روزهای گذشته افزایش تعرفه‌ اپراتورهای تلفن همراه، به این گلایه‌ها افزوده. حالا دولت در پاسخ به انتقادات کاربران، از ارائه بسته رایگان خبر داده است. اما این بسته چگونه فعال می‌شود؟

به گزارش تازه‌نیوز، اقدامات دولت در مورد اینترنت در چند سال اخیر با نارضایتی جدی بخشی از مردم همراه بوده است؛ از کیفیت  و سرعت پایین گرفته تا امنیت شبکه و قیمت بالای بسته‌ها با انتقاد کاربران همراه بوده است. در روزهای گذشته افزایش تعرفه‌ اپراتورها صدای انتقاد کاربران عادی و برخی شخصیت‌های دولتی را در آورده و دولت هم احتمالا برای آرام کردن منتقدان اقدام به ارائه بسته رایگان اینترنتی کرده است. اما این بسته چگونه فعال می‌شود؟

۵ تا ۱۰ گیگ اینترنت رایگان

اینترنت هدیه دولت، بخش جدیدی از اقدامات وزارت ارتباطات، پس از گران کردن تعرفه اپراتورهاست. دولت مدعی است که در این طرح هر شهروند می‌تواند با یکی از شماره‌های به نام خود 5 الی 10 گیگ اینترنت دریافت کند.

آنگونه که عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیات دولت، به خبرنگاران گفته، از آنجا که افزایش قیمت اینترنت در ماه‌های آخر سال اتفاق افتاد، دولت یک بسته هدیه به مردم اختصاص داده که از امروز فعال می شود.

به گفته او، این بسته تا ۱۴  فروردین ۱۴۰۳ اعتبار و زمان ثبت‌نام برای آن، تا هفته آینده است.

نحوه ثبت نام و جزئیات

ثبت‌نام اینترنت هدیه دولتی نیز از طریق سایت my.gov.ir انجام می‌شود. شهروندان پس از ثبت‌نام در این سایت می‌توانند با یکی از شماره تلفن‌های به نام خود احراز هویت کرده و اینترنت هدیه دولت را فعال کنند.

پس از ورود به سایت خدمات دولت هوشمند، افراد باید شماره تلفن خود را همراه با کد امنیتی وارد کنند.

هر کاربر پس از ورود کامل به سایت می‌تواند با مراجعه به بخش صفحه اصلی و کلیک روی گزینه فعال‌سازی بسته اینترنت، مراحل دریافت اینترنت هدیه دولت را طی کند.

سرنوشت کیفیت اینترنت چه شد؟

با اینترنت‌پاشی در جامعه مانند یارانه شاید عده‌ای اندک از این خدمات دولت خرسند شوند و دولت نیز این اقدام را جز خدمات خود برشمارد اما آنچه در این بین نامعلوم باقی می‌ماند، بحث سرنوشت سرعت، کیفیت و هزینه اینترنت است که وزارت ارتباطات نسبت به آن مسئول است.

از سوی دیگر فیلترینگ گسترده که همواره مانع استفاده مناسب کاربران از اینترنت بوده نیز کماکان بلاتکلیف باقی مانده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.