هر چیزی که لازم است تا درباره پرده زبرا بدانید

هر چیزی که لازم است تا درباره پرده زبرا بدانید را در این مقاله پیدا خواهید کرد. همراه ما باشید تا به‌صورت کامل درباره این محصول صحبت کنیم و ویژگی‌های مختلفش را شرح بدهیم.

اگر نام پرده زبرا به‌گوش شما خورده اما اطلاعات کافی درباره آن ندارید، هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد. در این مقاله همراه ما باشید تا با شما بیشتر درباره این محصول صحبت کنیم و ویژگی‌های خاصش را به شما توضیح دهیم.

پرده زبرا چیست؟

نوارهای یکی‌درمیان تور و پارچه پرده زبرا را تشکیل می‌دهند. این نوار‌ها افقی هستند و در موازات هم قرار دارند. پترن و الگو خاص آن‌ها شکلی راه‌راه ایجاد خواهد کرد. الگوی راه‌راه هم معمولا شکل بدن گورخر را به یاد ما میندازد. به همین دلیل هم به آن زبرا گفته می‌شود.

ویژگی اصلی این پرده‌ها این بوده که می‌توان به‌کمک‌شان کنترل بسیار بهتر و قوی‌تر بر نور داشت. خلاف پرده شید که به شما تنها امکان بالابردن و پایین‌آوردن پرده را می‌دهد، در زبرا ما با کنترل بسیار بهتری روبه‌رو هستیم که سبب می‌شود بتوان نور را در محیط به‌خوبی پخش کرد یا حتی جلوی انتشارش را گرفت. حالت سایه‌روشنی که این پرده ایجاد خواهد کرد باعث به‌ وجود آمدن تعادل خاصی در فضای داخلی ما خواهد شد.

به کمک پرده زبرا چگونه می‌توان نور را کنترل کرد؟

همان‌طور که اشاره کردیم این پرده می‌تواند کنترل خوبی به شما برای ایجاد نور‌های خاص و هدایت نور در محیط بدهد. اگر بخواهید می‌توانید به‌کمک این پرده مدرن نور را به‌کل از فضای داخلی خود حذف کنید. اگر بخواهید نور ملایمی داشته باشید می‌توانید نوار‌ها را کمی متمایز کنید تا خوشه‌های نور به محیط شما وارد شود. اگر هم قصد دارید که محیطی غرق نور داشته باشید می‌توانید به‌کل پرده را بالا بکشید.

پرده توسط غلتک رو به بالا جمع می‌شود و اصطلاحا بالارو است. قابلیت بالاروندگی آن به‌حدی است که می‌توان کاملا آن را جمع کرد. به‌شکلی که هیچ چیزی از پرده معلوم نباشد که بخواهد جلوی دید ما را بگیرد. انعطاف‌پذیری بالای این پرده در تبدیل به اشکال مختلف و بازگذاشتن دست صاحب خانه باعث شده که محبوبیت آن بسیار زیاد باشد.

انواع پرده‌های زبرا

از جهت‌های مختلفی می‌توان این پرده را دسته‌بندی کرد. برای نمونه از لحاظ مقیاس آن‌ها نوع خاصی به‌نام مینی دارند که کوچک‌تر است. اگر بخواهیم به‌لحاظ طرح دسته‌بندی کنیم باز با مدل‌های گوناگون بسیاری روبه‌رو خواهیم بود. اما یک دسته‌بندی مهم که باید به آن توجه شود پرده‌های دستی و برقی زبرا است.

در برخی از مدل‌ها ما می‌توانیم به‌صورت اتوماتیک کنترل پرده را در اختیار داشته باشیم. در مدل‌های دستی باید به‌شیوه سنتی عمل و همه‌چیز پرده را دستی تنظیم کرد. نوع‌های برقی با استفاده از ریموت کنترلی از راه دور کنترل خواهند شد و استفاده راحت‌تری دارند.

مزیت‌های پرده زبرا چیست؟

شاید حالا بهتر باشد به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید این نوع پرده را انتخاب کرد؟ به‌غیر از کنترل نور خوب چه ویژگی دیگر در آن وجود دارد که زبرا را نسبت به مدل‌های دیگر متمایز خواهد کرد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

میزان دوام پرده‌های زبرا بالاست

پرده‌های زبرا از پلی‌استر باکیفیت ساخته می‌شوند و اگر این پارچه نانو هم باشد یعنی شما با یکی از باکیفیت‌ترین پرده‌های بازار روبه‌رو هستید. همین موضوع هم سبب می‌شود که دوام و مقاومت این پرده تا حد زیادی افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که این پارچه به‌دلیل عدم استفاده از مواد افزودنی در ساخت آن و غیرسمی‌بودن یکی از ایمن‌ترین پارچه‌های دنیاست و دچار حریق هم نخواهد شد.

پرده‌های زبرا را می‌توان به‌راحتی تمیز کرد

ویژگی ضد الکتریسیته ساکن‌بودن در این پرده سبب می‌شود تا ما برای نظافت آن به‌رحمت نیفتیم. چراکه متریال آن سبب می‌شود نسبت به دیگر پرده‌ها دیرتر به گرد‌وغبار آلوده گردد. اگر هفته‌ای یک‌بار اقدام به گردگیری آن‌ها کنید می‌بینید که نگه‌داری و نظافت از آن‌ها چقدر ساده و سریع است.

برای گردگیری نیز جاروبرقی یا گردگیر پر کزینه‌های مناسبی خواهند بود. اگر از جاروبرقی استفاده می‌کنید کمی جانب احتیاط را در نظر بگیرید تا به پرده آسیبی وارد نشود. برای نمونه همیشه در ضعیف‌ترین حالت ممکن این کار را انجام دهید یا با استفاده از فیلتری مثل جوراب کاری کنید که تنها گردوغبار آن زدوده شود و نه چیز دیگری.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با پرده زبرا

پارچه پرده زبرا 2 لایه است و همین موضوع هم باعث می‌شود که هدررفت انرژی در محیط کمتر اتفاق بیتفد. این پارچه می‌تواند در فصول سرد مانع خروج هوای گرم از داخل محیط و در فصول گرم هم عکس مورد پیشین عمل کند. به‌طور متوسط می‌توان به‌کمک آن چیزی در حدود 60 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

تفاوت‌های کلیدی پرده شید و زبرا

هر 2 آن‌ها سبک جدید و مدرنی از پرده‌ها هستند و می‌توانند هم در فضای خانگی و هم اداری مور استفاده قرار بگیرند. اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در ایجاد سایه‌های نور است. پرده شید تنها باز و بسته می‌شود.

نمی‌توان به‌کمک این پرده سایه‌های نوری ایجاد کرد. اگر شما بخواهید با پرده شید تنظیم نور انجام دهید تنها می‌توانید آن را بالا ببرید و قابلیت دیگری در اختیار شما نخواهد بود. اما پرده‌های زبرا به‌سبب بافت راه‌راه خود می‌توانند شاخه نور‌های قابل تنظیم بسازند و در محیط سایه‌روشن خاصی را ایجاد کنند.

پرده زبرا را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه‌های زیادی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. یکی از بهترین فروشگاه برای خرید پرده زبرا دیجی پارکت است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت رسمی این فروشگاه بزرگ خیلی راحت و از داخل خانه مدل‌های مختلف این پرده را ببینید و ویژگی‌های هر کدام را با یکدیگر مقایسه کنید.

سپس از طریق همان سایت هم خرید خود را نهایی کنید و در منزل منتظر دریافت پرده باشید. فروشگاه دیجی پارکت در کمترین زمان ممکن اما با بهترین کیفیت محصول مورد نظر شما را به‌دست‌تان خواهد رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به سایت دیجی پارکت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی پرده زبرا پرداختیم. این پرده مدرن دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است. ویژگی‌هایی که سبب می‌شود بتوان از آن برای هر محیطی استفاده کرد و از مزیت‌هایش هم بهره برد. این پرده بسیار بادوام است، از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند و می‌توان با استفاده از آن نور را بهتر کنترل کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.