آموزش زبان انگلیسی حرفه‌ای در آموزشگاه زبان ملل

زبان انگلیسی از جمله زبان‌های بین المللی است که افراد زیادی قصد یادگیری آن را دارند.

برای اینکه زبان انگلیسی را بیاموزید باید در گام اول هدف داشته باشید. در صورت تعیین کردن هدف مهم، انگیزه بیشتری جهت آموختن آن خواهید داشت. علاوه بر آن در صورتی که هدف داشته باشید، امکان صرفه جویی در انرژی و زمان شما وجود داشته و مسیر آموختن برای شما باز خواهد شد.

آموزش زبان انگلیسی حرفه‌ای

برای اینکه زبان انگلیسی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید باید بر اساس میزان آشنایی خود با این زبان، آموزش‌ها را شروع کنید. این آموزش‌ها از سطح مبتدی، متوسط تا پیشرفته ارائه می‌شوند. اگر آشنایی شما با این زبان تا سطح مبتدی است می‌توانید از سطح متوسط آموزش‌ها را آغاز کنید. در صورتی که به طور کل هیچ گونه آشنایی با این زبان ندارید باید آموزش‌ها را از سطح مبتدی شروع کنید.

جهت سیستماتیک شدن یادگیری زبان، شورای اتحادیه کشور اروپا برای سطح‌بندی زبان انگلیسی یک استاندارد معین یا CEFR را مشخص کرده که این استاندارد در کل جهان به رسمیت شناخته شده است. به طور کل برای این زبان شش سطح مختلف CEFR وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • سطح مبتدی: سطح‌های مختلف A1 تا A2
  • سطح متوسط: سطح‌های B1 تا B2
  • سطح پیشرفته: سطح‌های C1 تا C2

بعد از ثبت نام در آموزشگاه زبان انگلیسی ابتدا باید سطح شما معین شود و اگر مبتدی هستید باید آموزش‌ها را از سطح A1 تا A2 شروع کنید. در آموزشگاه زبان ملل مرحله تعیین سطح به صورت رایگان انجام می شود و هیچ هزینه ای از زبان آموز گرفته نمی شود.

ارزیابی مهارت‌های مختلف جهت یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی دارای چهار مهارت اصلی و مهم است که جهت یادگیری آن شما باید در این موارد پیشرفت کنید:

  • Writing
  • Speaking
  • Reading
  • Listening

قابل توجه است که تمامی مهارت‌های عنوان شده مکمل هم هستند. با یادگیری چهار مهارت عنوان شده امکان یادگیری زبان انگلیسی به شکل اصولی وجود دارد. میان این چهار مهارت تعادل را برقرار کنید تا بتوانید این زبان را سریع‌تر یاد بگیرید و در بخش خواندن و نوشتن تسلط بالایی پیدا کنید.

آموزش زبان انگلیسی

یادگیری حرفه‌ای زبان چقدر زمان می‌برد؟

به طور کلی می‌توان عنوان کرد که یک فرد مبتدی در طول یک سال می‌تواند زبان انگلیسی را بیاموزد، به شرطی که تلاش زیادی کند. یک سال متوسط مدت زمان یادگیری است و برای یادگیری حرفه‌ای نیاز است وقت بیشتری صرف کنید. همچنین آموختن زبان در یک سال نیز در صورتی محقق می‌شود که فرد روزی ۵ ساعت به مطالعه این زبان بپردازد.

البته بسته به عوامل مختلفی مانند سطح زبان، میزان تلاش، مهارت فرد و زمانی که صرف آموزش می‌شود، این مدت برای هر کسی فرق دارد. توجه کنید کسانی که می‌گویند در عرض چند ماه زبان را به شما می‌آموزیم، فقط تبلیغ می‌کنند و حرفشان اساسا پوچ و بی‌اساس است. اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید تا بتوانید به طور مسلط صحبت کنید یا بتوانید در آزمون‌ها حضور داشته باشید، باید جهت تمرین و مطالعه وقت بگذارید.

چگونه زبان انگلیسی را در مدت زمان سریع تری یاد بگیریم؟

برای اینکه سریع‌تر زبان را یاد بگیرید باید در طول روز در ساعات بیشتری دروس را مطالعه کنید و ساعات بیشتری را به حفظ لغات اختصاص دهید. مدت زمان آموزش زبان بسته به عوامل مختلفی فرق دارد و با ارزیابی این فاکتورها می‌توانید حدس بزنید که چقدر زمان لازم است تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

ابتدا باید توجه کنید در چه سطحی از زبان هستید و چه میزان با آن آشنایی دارید. سپس باید ببینید تا چه سطحی از زبان را می‌خواهید یاد بگیرید. سطح‌های زبان شامل A1 A2 B1 B2 C1 C2  هستند و هر چه سطح پیشرفته یا بالاتری را بخواهید یاد بگیرید باید زمان بیشتری جهت آموختن آن صرف کنید.

چرا می‌خواهید زبان یاد بگیرید؟ آیا قصد پذیرش گرفتن از دانشگاهی را دارید یا می‌خواهید در رشته‌ای به زبان تخصصی ادامه تحصیل دهید؟ قصد مهاجرت دارید یا می‌خواهید با مدرک آن زبان کار کنید؟ مسلما اگر نیازتان به زبان تخصصی‌تر باشد باید سطح بالاتری از آن را یاد بگیرید و به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارید. جهت یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی به نکات زیر دقت کنید.

  • بهره مندی از انواع اپلیکیشن‌های مختص آموزش زبان انگلیسی
  • خواندن انواع عبارت‌ها به زبان انگلیسی
  • انجام تمرین‌های مرتبط با تلفظ
  • انجام تمرین‌های مرتبط با نوشتن
  • حفظ لغات جدید
  • تمرین کردن مستمر واژه‌های دشوار و سخت
  • داشتن برنامه ریزی منظم جهت آموختن زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری حرفه‌ای زبان انگلیسی

جهت یادگیری سریعتر زبان انگلیسی کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با مطالعه هر یک می‌توانید سریعتر این زبان را بیاموزید.

  • کتاب‌های فور کورنرز Four corners

اگر می‌خواهید برای یادگیری زبان از صفر شروع کنید، بهتر است این کتاب‌ها را مطالعه کنید. این کتاب‌ها را دانشگاه کمبریج انتشار می‌دهد و برای آموختن زبان از سن کودکی تا بزرگسالی و تقویت مهارت‌های نوشتاری، شنیداری، خواندن و گفتاری مناسب هستند. این کتاب‌ها نرم‌افزار MP3،  PDFو فایل‌های ویدئویی دارند. همچنین مناسب سطوح مقدماتی، متوسط تا پیشرفته هستند.

  • کتاب‌های تاپ تاچ Top notch

با این کتاب‌ها می‌توان همه مهارت‌های زبان از مقدماتی تا پیشرفته را آموخت. آن‌ها را موسسه انتشارات لانگمن طبق موضوعات روز و کاربردی طراحی کرده و شامل تمام مهارت‌های زبان انگلیسی مانند واژگان، گرامر، مهارت‌های نوشتن و خواندن، درک مطلب و مطالعه می‌شوند.

  • کتاب‌های American English File

با این کتاب می توانید تمامی مهارت‌های زبان از مقدماتی تا پیشرفته را بیاموزید. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند به آمریکا و کانادا مهاجرت کنند نیز انتخاب مناسبی است.

  • کتاب ۱۱۰۰ لغتی Barrons

این کتاب برای یادگیری زبان از مقدماتی تا پیشرفته مناسب است و دارای ۱۰۰۱ لغت و ۵۰۰۰ لغت جدید است که موسسه Barrons آن را انتشار داده است. لغات همراه با اصطلاحات، تعاریف و تمرین ها بوده و این کتاب برای رشته‌های تافل، آیلتس و GRE مناسب است.

  • کتاب English Grammar in use Cambridge

این کتاب اصلی‌ترین گرامر زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را آموزش می‌دهد و در سه جلد انتشار یافته است. موسسه معتبر کمبریج آن را منتشر کرده و برای کسانی مناسب است که سطح متوسطی از زبان انگلیسی را آموزش دیده اند.

نسخه چهارم این کتاب ۱۴۵ یونیت دارد که هر کدام دو صفحه دارند و هر کدام یک مطلب گرامری را آموزش می‌دهند. کتاب‌های اینترچنج مناسب افراد مبتدی تا پیشرفته هستند که با چهار سطح مختلف مناسب بزرگسالان می باشند.

  • کتاب‌های oxford word skills

با کتاب ورد اسکیل، لغات انگلیسی آکسفورد را با دستور زبان ها، عبارات و کلمات در سه سطح آموزش می‌دهند.

  • کتاب‌های inside reading

به واسطه این کتاب ریدینگ را از مبتدی تا پیشرفته را به همراه توانایی مطالعه و لغات کلیدی آموزش می‌دهند.

آموزش زبان انگلیسی

بهترین سن برای یادگیری زبان چه سنی است؟

سن کودکی بهترین سن برای یادگیری زبان است و سن ۵ تا ۷ سال سن طلایی برای آموختن این زبان خواهد بود. زیرا در این سن کودک زبان مادری را آموخته و می‌تواند زبان انگلیسی را نیز راحت یاد بگیرد. ولی به طور کلی در هر سنی می‌توان این زبان را یاد گرفت.

مطالعه زبان انگلیسی در چه زمانی بهتر است؟

به طور کلی صبح و در بازه زمانی 7 الی 10 بهترین زمان برای مطالعه است، زیرا انرژی فرد در این زمان زیاد خواهد بود.

منبع:

https://melalinstitute.com/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.