۹ راه کاربردی برای بهبود روابط‌تان

از تعریف کردن غافل نشوید، روی چیزهایی تمرکز کنید که بر آنها کنترلی دارید و به خاطر خدا گوشی خود را زمین بگذارید. اینها برخی نکات مهمی است که می‌تواند به بهبود روابط شما با دوستان، خانواده و شریک زندگی، یا عشق‌تان کمک کند.

به گزارش تازه‌نیوز، از تعریف کردن غافل نشوید، روی چیزهایی تمرکز کنید که بر آنها کنترلی دارید و به خاطر خدا گوشی خود را زمین بگذارید. اینها برخی نکات مهمی است که می‌تواند به بهبود روابط شما با دوستان، خانواده و شریک زندگی، یا عشق‌تان کمک کند.

۱- تغییرات افراد را بپذیرید

تغییر کردن افرادی که سال‌ها آنها را می‌شناسید، ممکن است دردسرساز باشد. اما پذیرش این تغییرات می‌تواند در حفظ صمیمیت واقعی در طول زمان کمک‌تان کند. به طور دوره‌ای، سوالاتی بپرسید که نشان دهد به عزیزتان توجه دارید. مانند “فعلا به چه کاری مشغول هستید؟” یا “چه خبر از اوضاع زندگی‌تان؟”

۲- وقتی تلفن زنگ می‌زند، آن را بردارید

تنهایی یک بحران بهداشت عمومی است که بیش از نیمی از آمریکایی¬ها را تحت تاثیر قرار می¬دهد، برخی از روش¬ها برای یافتن و حفظ ارتباط بسیار ساده هستند. به عنوان مثال، وقتی کسی با شما تماس می‌گیرد، تلفن را بردارید، حتی اگر فقط برای گفتن «سلام» باشد و بعد می-توانید تماس را طولانی‌تر کنید. این ۱۰ ثانیه خیلی بهتر از چرخیدن در فضای مجازی است.

۳- مراقب رفتار خود باشید

اگر حین مکالمه چشم‌تان به گوشی است یا به محض اینکه توقفی در مکالمه پیش می‌آید، سراغ گوشی می‌روید، ممکن است احساس ناراحتی یا نومیدی را در طرف خود به وجود بیاورید. مطالعات اخیر نشان می‌دهند، ترکیب گوشی و مکث در مکالمه حتی می‌تواند به روابط عاشقانه آسیب بزند. کارشناسان عقیده دارند، محدودیت در استفاده از دنیای مجازی و بنا کردن اصول واضح در اینباره می¬تواند به بهبود رابطه کمک کند.

۴- پذیرای امیال دیگری باشید

درمانگران و محققان جنسی بر این باورند که دو نوع میل جنسی وجود دارد: خودبخودی (احساس تمایل به رابطه جنسی خودجوش) و پاسخگو (که در پاسخ به محرک‌ها ایجاد می‌شود).

به گفته کارشناسان، اگرچه بسیاری از مردم فکر میکنند میل خود به خودی به نوعی بهتر است، اما میل پاسخگو نیز اهمیت دارد و یادگیری پذیرش امیال شریک جنسی می‌تواند برای حفظ صمیمیت در روابط طولانی مدت یا در روابطی که یکی از افراد بیشتر از دیگری تمایل به رابطه جنسی دارد، بسیار مهم باشد.

۵- هنگام مشاجره از کلی‌گویی بپرهیزید

عباراتی مانند “تو همیشه …” یا “تو هرگز …” اغراق¬آمیز هستند و دیگران را در حالت تدافعی قرار می¬دهند. به جای درگیر شدن در یک مشاجره تمام‌عیار، تلاش کنید فقط روی مشکلی که دارید تمرکز کنید.

۶- قدرت تعریف و تمجید را دست کم نگیرید

مردم ممکن است از تعریف کردن از دیگری خودداری کنند، زیرا نگران هستند ناخوشایند یا چاپلوس به نظر بیایند، اما معمولاً مردم بیش از آنکه ما تصور کنیم، از تعارف خوششان می-آید.

۷- هنگام مواجهه با اعضای دردسرساز خانواده، روی آنچه می¬توانید کنترل کنید تمرکز کنید

حال که نمی‌توانید اعضای خانواده یا نزدیکان را مطابق میل خود تغییر دهید، از خود بپرسید: اگر این شخص خودش یا رفتارش تغییر نداد، چه می‌توانم انجام دهم تا رابطه تغییر کند؟

۸- اجازه ندهید درونگرایی مانع ایجاد ارتباط عمیق شود

در بسیاری مواقع، درون‌گراها با ضداجتماعی¬ها اشتباه گرفته می‌شوند. در واقع، آنها فقط از نظر اجتماعی متفاوت هستند. هرچند درونگراها میل بیشتری به جهت‌گیری درونی دارند، اما به اندازه هر فرد دیگری خواهان دوستی و ارتباط هستند.

بنابراین، درونگراها باید به ترجیحات و تمایلات طبیعی خود نگاه کنند و به دنبال افراد باشند که مشکلی با تمایلات آنها نداشته باشند و از قدرتی که شروع برنامه‌ها ایجاد می‌کند، استقبال کنند. این کار به آنها امکان می‌دهد کنترل آن کسی را که با او رابطه دارند یا جایی را که در آن رابطه را برقرار می‌کنند، داشته باشند.

۹- وقتی محبوبتان ناراحت است، یک سوال ساده بپرسید

وقتی دانش‌آموزان ناراحت می‌شوند، معلم‌ها گاهی می‌پرسند: “آیا می‌خواهی کسی کمکت کند، یا حرفت را بشنود یا در آغوشت بگیرد؟” به گفته کارشناسان، این سوال می‌تواند به بزرگسالان نیز احساس راحتی و اطمینان بدهد، زیرا احساسات مختلف نیازمند پاسخ‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، اطمینان ممکن است برای اضطراب مفید باشد و پاسخ‌های دیگر مناسب احساسات دیگر. بنابراین تنها بپرسید: «چگونه می‌توانم نیازهای شما را برآورده کنم؟»

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.