کار سخت جانشین ژاوی؛ ویرانه بارسلونا را کدام مربی تحویل می‌گیرد؟

جانشین ژاوی هرناندز در بارسلونا تیمی را تحویل می‌گیرد که با سیاست‌های غلط مالی و خرید بازیکن، آسیب‌هایی جدی دیده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش‌سه، شنبه شب بعد از شکست ۵-۳ بارسلونا در خانه مقابل ویارئال، ژاوی هرناندز اعلام کرد که در تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری از سمتش در بارسلونا کناره‌گیری می‌کند. تصمیمی که مورد موافقت خوان لاپورتا، رئیس بارسا، هم قرار گرفته است. ژاوی همچنین گفت: “تیم چه من اینجا باشم چه نباشم آینده درخشانی دارد.” حرفی که به نظر می‌رسد یک تعارف ساده بیشتر نباشد.

درست است که با لامین یامال وینگر ۱۶ ساله، مدافعان ۱۷ ساله پائو کوبارسی و هکتور فورت، مهاجمان ۱۸ ساله مارک گویو و ویتور روکه و پدری ۲۱ ساله و گاوی ۱۹ ساله این باشگاه هسته یک تیم برای دهه آینده را دارد. اما دو مشکل وجود دارد.

اولاً، این تیم نیازهایی برای خرید بازیکن دارد و به دلیل وضع بد مالی حذف از هر رقابت برایشان استراس‌زاست. در حال حاضر نگرانی‌هایی وجود دارد که تیم این فصل را هم در جمع دو تیم برتر به پایان نرساند و بنابراین ۵ میلیون یورو از شرکت در سوپرکاپ اسپانیا در عربستان سعودی در ژانویه را از دست بدهد و ثانیاً این استعدادهای جوان باهوش نیاز به قراردادهای بزرگ دارند تا آنها را در باشگاه نگه دارند و این به دلیل امر محدودیت‌های مالی دشوار است.

پائو کوبارسی قبلاً توجه پپ گواردیولا را در منچسترسیتی به خود جلب کرده است و این تیم متمول می‌تواند در پایان فصل برای جذب او تلاش کند. بارسلونا موقعیت خوبی برای دفاع از خود در برابر حملات ندارد. کار موازی با “پروژه جوانان” سیاستی برای آوردن ستاره‌های پیر یا شکست خورده در سال‌های اخیر بوده است.
روبرت لواندوفسکی زمانی به خدمت گرفته شد که دیگر بایرن مونیخ او را نمی‌خواست، منچسترسیتی ژوائو کانسلو را نمی‌خواست و اتلتیکو مادرید می‌خواست از شر ژوائو فلیکس خلاص شود. باز هم به دلیل محدودیت‌های مالی بارسلونا تصمیم گرفت دو نفر دوم را به صورت قرضی بگیرد و پول زیادی را فقط برای اولی بپردازد.

این مطالب را از دست ندهید:

تأثیرات کوتاه‌مدت آوردن لواندوفسکی در فصل گذشته احساس شد، زمانی که او گل‌هایی خوب در لیگ به ثمر رساند، اما او به پایان دوران حرفه‌ای‌اش نزدیک می‌شود و در این فصل او چنین تأثیری نداشته است.
هر دو ژوائو هم برای ژاوی استفاده محدودی داشته‌اند. ژوائو فلیکس روز یکشنبه پس از یک عملکرد پایین تر از حد انتظار مقابل ویارئال از زمین بازی خارج شد و اشتباه کانسلو بود که منجر به گل دوم در شکست ۵-۳ شد. هر دو بازیکن پرتغالی در پایان پنجره نقل و انتقالات گذشته توسط ایجنت خورخه مندس خریداری شدند، در حالی که ژاوی علاقه کمی به مهاجم اتلتیکو مادرید داشت و در پایان نظر او خیلی مهم دانسته نشد. هرکس به جای او وارد این باشگاه شود هم باید این وضع را قبول کند که مربی حرف آخر را نمی‌زند.

ژاوی می‌خواست لواندوفسکی را در آخرین بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل کنار بگذارد اما توسط رئیس خوان لاپورتا و مدیر ورزشی دکو تحت فشار قرار گرفت و مجبور شد لیست دومی را با نام لواندوفسکی منتشر کند. ژاوی می‌خواست عثمان دمبله را در تابستان حفظ کند اما این بازیکن فرانسوی به خاطر پول فروخته شد. او در حال حاضر یکی از بهترین آمارهای پاس گل لیگ ۱ را دارد و بارسلونا کیفیت غیرقابل پیش‌بینی بودن و سرعت او را از دست داده است.

به نظر می‌رسد باشگاه به حرکات دکو و مندز بیشتر از اینکه ژاوی یک تیم جوان و هیجان انگیز را شکل دهد، اعتماد دارد. چشم انداز مالی در فصل آینده هم تاریک است. میانگین ۸۰ هزار نفری تماشاگر فصل گذشته در نیوکمپ به نصف در مونتجوئیک کاهش یافته است و این روی حساب‌های مالی کاتالان‌ها و توانایی بارسلونا برای رهایی از فرپلی مالی تأثیر خواهد گذاشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.