پیش بینی بورس هفته سوم بهمن ۱۴۰۲

پیش بینی بورس هفته سوم بهمن ۱۴۰۲ به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، در ابتدای هفته اخیر شاخص کل بورس تهران به صعود ادامه داد و در روز شنبه برای دومین روز متوالی رشد کرد و ۳ هزار و ۳۶۳ واحد بالا آمد. اما برای یازدهمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و مقدار آن در روز شنبه ۹۷ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه شاخص هزار و ۲۰۵ واحد رشد کرد و ۲۹ میلیارد تومان سرمایه به بازار وارد شد.

روز دوشنبه شاخص ۷ هزار و ۷۳۳ واحد پایین آمد و ۳۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. سه‌شنبه نیز شاخص ۹ هزار و ۹۳۱ واحد افت کرد و خروج پول به ۴۵۹ میلیون تومان افزایش یافت.

روز چهار‌شنبه شاخص کل ۳ هزار و ۳۶ واحد ریزش کرد و برای سومین روز معاملاتی متوالی، پول حقیقی از بورس خارج شد که ارزش آن ۲۳۰ میلیارد تومان بود.

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل ۱۶ هزار و ۱۶۱ واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۷ درصد شود. اما شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۷۵۴ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۰.۶ درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۲۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۶۴ درصدی داشته است.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۸۶ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۶ درصدی داشته است.

بنابراین شاخص در هفته اخیر رفته رفته به مرز ۲.۱ میلیونی نزدیک شد و حالا در معرض سقوط به کانال پایین‌تر است. روند خروج سرمایه که در حال کاهش بود، در هفته اخیر با شدت گرفتن تنش‌های دیپلماتیک و نظامی در خاورمیانه، دوباره افزایش یافت. ناظران معتقدند نوسان در بازارهای موازی نیز از جمله علل خروج سرمایه از بورس تهران است. برخی کارشناسان نیز معتقدند در میانه مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور، سیاست‌گذار اقدامی در جهت کاهش ریسک‌های بازار نمی‌کند و خود یکی از ریسک‌های بازار است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد افق بازار سهام مه آلود است و نمی‌توان در انتظار شکل گیری روند صعودی بود.

بورس

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.