نماینده سابق مجلس: افشاگران «شاسی بلندها» ردصلاحیت شدند، آنها که شاسی بلند گرفتند تایید صلاحیت!

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: روحانی ۳ دوره عضو خبرگان بوده است، ردش کردند من مطمئنم آقای روحانی را به دلایل سیاسی رد کردند. کسی که خبرگان بوده است اصل بر بقای صلاحیت او است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در بیست‌ودومین کنگره با اشاره به اعیاد شعبانیه و ولادت امام زین‌العابدین علیه السلام گفت: حضرت در صحیفه سجادیه می‌فرمایند شهروندان نسبت به حاکم یک حقوقی دارند و ۴ مورد را ذکر می‌کند ؛ اولین و مهم‌ترین بحث عدالت است، حق شهروندان را بخواهیم رعایت کنیم باید عدالت ایجاد کنیم. عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه سیاسی، اجتماعی، قضایی و فرهنگی هم دارد و متاسفانه کمیت ما در بعضی از این‌ها می‌لنگد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: مثل پدر با مردم جامعه رفتار کنید، یعنی زمامدار جامعه،حاکم جامعه باید پدری کند. شاید گاهی جامعه دچار اشتباه شود باید گذشت کرد، در دستگاه قضا برای‌شان احکام صادر نکنید. امام سجاد می‌فرماید برای محاکمه عجله نکنید و امان بدهید.

وی بیان کرد: فکر نمی‌کنم احزابی باشند که عدد کنگره‌شان به ۲۲ رسیده باشد. باید خداوند را شاکر باشیم هر سال کنگره برگزار کردیم به جز ایام کرونا که کنگره مجازی برگزار کردیم و افتخار حزب مردم‌سالاری این است که همایشی برگزار کردیم با عنوان حمایت جوانان اصلاح طلب از مردم غزه و این افتخاری برای ما بود.

کواکبیان با اشاره به چهاردهمین سالگرد حصر میرحسن موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت: روز گذشته سالگرد حصر این عزیزان بود و برای من عجیب است از سال ۱۳۸۹ تا الان وارد چهاردهمین سال می‌شویم. واقعا بس نیست؟ این‌ها تا کی باید در حصر باشند؟‌ من در مجلس گفتم و همین جا از مقام معظم رهبری خواهش می‌کنم، از شخصیتی مانند میرحسین موسوی چه قامتی برخواسته خواهد شد که مثلا قیام کند؟ شنیده‌ام هنوز هم در کوچه اختر فشارها و تنگناهایی است. من شاهد دلسوزی، تفکر و بینش مهندس موسوی بوده‌ام.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل حزب مردم سالاری با اننقاد از روند رد صلاحیت‌ها گفت: مستقلین هم در سراسر کشور کاندیدایی ندارند. پیش آقای رئیسی گفتیم ۲ماه تا انتخابات مانده است با آن قانون سخیف مجلس یک طرح ۲ یا ۳ فوریتی ببرید اینکه گفتند شانزدهم هر کسی اسم ننوشته خداحافظ شما، تغییر کند که گفتند دیر شده است. صراحتا من به وزیر کشور گفتم شما می‌گویید دیر شده است خود شما گفتی یک سوم افراد را نرسیدیم بررسی ‌کنیم همین جور به جای احراز، عدم احراز زدید؟ گفت بله؛ ما گفتیم فرصت هست شورای نگهبان این‌ها را می‌خواند، شورای نگهبان چه اقدامی کرد؟ حدود ۱۵ نفر از اعضای حزب مردم‌سالاری را رد کردند.

وی ادامه داد: آقای روحانی ۳ دوره عضو خبرگان بوده است، ردش کردند من مطمئنم آقای روحانی را به دلایل سیاسی رد کردند. کسی که خبرگان بوده است اصل بر بقای صلاحیت او است و شورای نگهبان فرصت‌ها را از دست می‌دهد. تا اول اسفند فرصت باقی است و اگر دوستان شورای نگهبان می‌خواهند انتخابات را رقابتی کنند، ما هم هستیم چراکه معتقدیم یک اقلیت میانه رو در مجلس باشد، بهتر است.

وی تاکید کرد: من معتقدم مجلس یازدهم در طول مجالس بعد از انقلاب بیشتر ضربه را به مردم و حیثیت خود مجلس زده است و فکر می‌کنم مجلس بعدی بهتر شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به بیانیه ۱۱۰ نفری جبهه اصلاحات، تاکید کرد: جریانات مقابل سوءاستفاده نکنند که این یک نه به سید محمد خاتمی و رهبر اصلاحات بود، خیر؛ این بیانیه می‌گوید یک روزنه باز باشد باید ببینیم همه این عزیزانی که امضا کردند جز ارادتمندان ایشان هستند.

وی گفت: این بیست و چندنفر که در مجلس رد شدند، کسانی بودند که شاسی بلندها را افشا کردند آنها باید ‌رد شوند و آن‌هایی که گرفتند تایید صلاحیت شوند؟ طبیعی است؟ آن‌هایی که فساد چای دبش را افشا کردند تحت فشار هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.