بخشش قاتلی که بعد از ازدواج با شریک جرمش به‌زودی پدر می‌شود

مردی که ۱۲ سال قبل مرتکب قتل شده بود، اکنون در آستانه پدر شدن است و اولیای دم به همین دلیل او را بخشیدند.

به گزارش تازه‌نیوز، مرد محکوم به قصاص که در زندان با همدست خود ازدواج کرده بود، در آستانه پدر شدن و پیش از آنکه برای سومین بار پای چوبه دار برود مشمول رأفت خانواده مقتول شد و از قصاص نجات یافت.

به نقل از سایت جنایی، در این پرونده اولیای‌ دم مردی که ۱۲ سال پیش در یکی از شهر‌های شمالی کشور به دست یک پزشک به قتل رسیده است از اجرای حکم قاتل فرزند خود منصرف شدند.

متهم به نام میثم مدتی قبل از قتل با زنی به نام مهسا آشنا شد و قتل را با همدستی او انجام داد. مهسا که متهم ردیف دوم این پرونده قتل بود، در حال حاضر همسر متهم اصلی پرونده است و این زوج، فرزندی در راه دارند.

متهم اصلی پرونده که بیش از ۱۲ سال حبس تحمل کرده است، در زمان دستگیری گفت: مدتی قبل با مهسا آشنا شدم، اما هنوز مدت زیادی از آشنایی ما نگذشته بود که متوجه شدم فردی مزاحم اوست. وقتی مهسا ماجرای مزاحمت را برایم تعریف کرد، از او خواستم با فرد مزاحم قرار بگذارد. بعد با هم سر قرار رفتیم که سر قرار من و آن مرد دیگر با هم درگیر شدیم. اول فقط تصمیم داشتم با او صحبت و او را از مزاحمت برای زن مورد علاقه‌ام منصرف کنم اما در ادامه با هم درگیر شدیم. با سنگ یا چوبی که در آن نزدیکی بود به سرش زدم که باعث مرگش شد. تصمیم به قتل نداشتم؛ اما ناگهان عصبانی شدم و دست به قتل زدم، الان هم پشیمان هستم و نمی‌دانم چه باید بکنم.

در پی این اظهارات متهم اصلی پرونده، مهسا، نیز دستگیر شد و هر دو متهم در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند. در جلسه محاکمه مرد متهم با توجه به مستندات پرونده و درخواست اولیای‌ دم به قصاص شد. همچنین مهسا به خاطر مشارکت درقتل به هفت سال حبس محکوم شد.

به دنبال صدور این احکام و تایید آنها هر دو متهم برای اجرای حکم قصاص و حبس به زندان فرستاده شدند. مرد جوان در انتظار اجرای حکم قصاص بود و زن مورد علاقه او نیز در زندان دوران محکومیتش را می‌گذراند. زن جوان پس از گذراندن پنج سال از مدت محکومیت خود به خاطر رفتار خوب به طور مشروط آزاد شد؛ اما مرد جوان همچنان سایه طناب دار بر گردنش بود. با وجود این، زن جوان که آزاد شد درخواست ازدواج با پزشک محکوم به قصاص را داد. در نهایت هم پس از سال‌ها موفق شد با مرد مورد علاقه‌اش که به خاطر او مرتکب قتل شده بود عقد و ازدواج کند. این در حالی بود که در این سال‌ها متهم پرونده دو بار پای چوبه دار رفته و با التماس‌‌های محکوم و تلاش‌های واحد صلح و سازش دادسرا از پای چوبه به سلول خود برگشته بود. زن جوان که همسر قانونی و شرعی محکوم به قصاص بود پس از مدتی بادار شد و در حالی که قرار بود همسرش برای بار سوم پای چوبه دار برود با مراجعه به اولیای ‌دم مقتول موفق به کسب رضایت آنها شد. به این ترتیب اولیای دم که دیدند محکوم به قصاص در تمام مدت زندان فرد خوبی بوده و اکنون یک فرزند در راه دارد دل‌شان به رحم آمد و از اجرای حکم قصاص او منصرف شدند تا فرزندش قبل از تولد یتیم نشود. در حال حاضر این محکوم به قصاص در انتظار محاکمه خود از جنبه عمومی جرم قتل است و با توجه به مدتی که در حبس گذرانده احتمالاً به‌زودی آزاد خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.