بخشش پسری که دوستش را به خاطر تحقیر کشت

متهم در ۱۹ سالگی دوستش را به خاطر رفتارهای تحقیرآمیز به قتل رسانده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، سری که دوستش را به خاطر تحقیر‌های مداوم به قتل رسانده ‌بود با جلب رضایت اولیای‌ دم پس از ۶ سال از قصاص نجات یافت.

به نقل از اعتمادآنلاین، متهم که پسری جوان است ۶ سال قبل در جریان درگیری با دوستش در یک کارگاه مبل‌سازی او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

محسن که آن زمان ۱۹ سال داشت در صحنه جنایت دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. او بعد از اینکه در دادگاه محاکمه شد با توجه به خواسته اولیای‌ دم به قصاص محکوم شد. رأی صادره به تایید رسیده ‌بود که پس از ۶ سال خانواده محسن موفق شدند نظر اولیای‌ دم را جلب کنند و او از قصاص نجات پیدا کرد.

محسن که بعد از ۶ سال زندگی زیر سایه طناب دار در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شده بود تا دوباره به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود به قضات گفت: من از اتفاقی که افتاده بسیار پشیمان هستم. با میثم از کودکی دوست بودم. او همیشه رفتار تحقیرآمیز نسبت به من داشت و زمانی که هم‌شاگردی بودیم خیلی مسخره‌ام می‌کرد. وقتی درس‌مان تمام شد، تصمیم گرفتم به تهران بیایم و کار کنم. میثم گفت او هم می‌آید. این‌طور بود که ما دوباره همراه هم شدیم.

متهم در ادامه گفت: میثم هرجا می‌رفت مرا تحقیر می‌کرد و کاری می‌کرد که دیگران به من بخندند. بزرگ شده بودم و این کارهای دوستم خیلی برایم گران تمام می‌شد. یک روز میثم را صدا کردم و گفتم اگر به این کارهایش ادامه بدهد، دوستی‌ام را با او قطع می‌کنم و جلوی دیگران واکنش نشان می‌دهم. او توجهی نکرد و یک بار دیگر مرا در جمع مسخره کرد.

محسن ادامه داد: زمان حادثه ما در کارگاه داشتیم کار می‌کردیم و این رفتارش خیلی به من برخورد و مرا ناراحت کرد. آن‌قدر عصبانی شدم که او را با چاقویی که دستم بود، زدم اما اصلاً منظورم این نبود که او را بکشم. بعد از اینکه دادگاه من را به قصاص محکوم کرد خانواده‌ام برای نجاتم خیلی تلاش کردند و ۶ سال طول کشید تا مادر میثم راضی به گذشت شد. برای همین از دادگاه درخواست بخشش دارم. در تمام این سال‌ها هر لحظه مرگ را احساس کردم و فهمیدم اشتباه کرده‌ام.

بعد از گفته‌های محسن، دادگاه برای تصمیم‌گیری درباره او وارد شور شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.