این محصولات زیبایی با وجود تبلیغات گسترده کارایی چندانی ندارند

دنیای زیبایی مملو از محصولات متنوع و گوناگون است. در سال‌های اخیر تبلیغ و استفاده از انواع کرم‌ها، لایه‌بردارها، تونرها، آرایش پاک‌کن‌ها، ماسک‌ها، کرم‌پودرها و کانسیلرهای متنوعی از برندهای مختلف رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، با وجود اینکه این محصولات با بسته‌بندی‌های جذاب، رنگ و عطرهای فوق‌العاده و فواید ادعاشده دل هر مصرف‌کننده‌ای را می‌برند اما وقتی آنها را وارد روتین زیبایی خود بکنید متوجه خواهید شد تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین به‌جای اینکه وقت و پول خود را هدر دهید بهتر است محصولاتی زیبایی خود را درست و منطقی انتخاب کنید.

 

بعضی از کرم‌ها

یکی از انواع محصولات زیبایی معروف و پراستفاده در دنیای زیبایی کرم‌های بدن و صورت هستند. با این‌حال اکثر این کرم‌ها فایده و کارایی چندانی ندارند. مثال واضح آن کرم‌های روز هستند که ادعا می‌شود برای از بین بردن پف و سیاهی دور چشم‌ها، از بین بردن ترک‌های پوستی و بهبود کوتیکول ناخن‌ها مفید هستند. ادعای تولیدکننده‌ها این است که این محصولات کارایی بالا و اثرات خاصی دارند. با این حال این محصولات به‌ندرت کارایی بالایی داشته و اکثر آنها تاثیری به جز مرطوب کردن سطحی پوست ندارند. همان کاری که مرطوب کننده‌های معمولی نیز انجام می‌دهند.

 

جایگزین مناسب 

در مورد صورت و دور چشم‌ها بهترین کار استفاده مرتب از یک کرم مرطوب‌کننده خوب با SPF بالای 30 و با فرمولاسیون حاوی هیالورونیک اسید، ویتامینC و ویتامینE است. برای بهبود وضعیت کوتیکول ناخن نیازی به هزینه اضافی نیست و هر نوع کرم مرطوب‌کننده‌ای کارساز است. اگر به‌دنبال کاهش ترک‌های پوستی هستید بهتر است به سراغ متخصص پوست بروید. روش‌های نوین مانند لیزردرمانی، میکروندلینگ و غیره بیش از کرم‌های تبلیغی کارایی دارند.

 

جیدرولر سنگ یشم

ادعا می‌شود که این ابزار ماساژ باعث تحریک گردش خون در صورت شده و از بروز زودهنگام چین و چروک در نواحی مانند پیشانی، گونه‌ها و گردن جلوگیری می‌کند. با وجود این، هیچ دلیل علمی مبنی بر اثرات شگفت‌انگیز این غلتک‌های سنگی نسبت به ماساژ با انگشتان دست وجود ندارد. این غلتک‌ها نه ضدچروک هستند، نه کاهش‌دهنده التهاب و نه از بین برنده شلی پوست.

 

جایگزین مناسب

به‌جای هزینه برای خرید چنین ابزارهایی از یوگای صورت یا ماساژ صورت استفاده کنید. اینکار باعث آرامش عضلات صورت شده و فشارها را کاهش و جریان خون را افزایش می‌دهد. نیازی به ابزار خاصی نیست و صرفا با فشار ملایم نوک انگشت‌ها و حرکات دورانی می‌توانید به نتیجه لازم برسید.

 

پد کلاژن‌ساز زیر چشم و لب

اینروزها اینفلوئنسرها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ پدهای کلاژن‌ساز دورچشم و لب‌ها هستند. ادعا می‌شود که این محصولات باعث بهبود ظاهر پوست شده و حالت خستگی این نواحی را برطرف می‌کنند. با این حال تاثیر استفاده از این محصولات لحظه‌ای است. بعد از استفاده پوست ممکن است کمی مرطوب و نرم شود اما همین تاثیر با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده معمولی نیز حاصل می‌شود.

 

جایگزین مناسب

اگر پول خرید چنین محصولاتی را ندارید چیز خاصی از دست نداده‌اید. می‌توانید بعد از نوشیدن چای کیسه‌ای آن را خنک کرده و زیر چشم‌ها قرار دهید. حتی استفاده از قاشق خنک نیز همین تاثیر را دارد. برای لب‌ها استفاده از یک بالم لب حاوی ضدآفتاب کافیست.

 

ژل ابرو

ژل ابرو برای شانه زدن و لیفت کردن ابروها استفاده می‌شود. این محصول بی‌رنگ بوده و در مرحله آخر آرایش زده می‌شود. با وجود پرطرفدار بودن و کارایی که دارد اما می‌توان با استفاده از محصولات دیگر نیز به همین نتیجه دست یافت.

 

جایگزین مناسب

برای فرم دادن به ابرو می‌توانید از مداد ابرو استفاده کنید. برای حالت دادن و لیفت آن نیز می‌توانید از مقدار کمی ژل مو یا ریمل شفاف و حتی مقدار کمی وازلین استفاده کنید.

 

اتوبرنزها

شرکت های تولیدکننده ادعا دارند که با کرم‌ها و لوسیون های برنزکننده بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ پوست یکدست و برنزه می‌شود. با این حال بافت این محصولات چسبناک بوده و لباس و حمام را لک می‌کنند و رنگی هم که به پوست می‌دهند همیشه جذاب و یکدست نیست.

 

جایگزین مناسب

بهترین راه برای برنزه شدن یکدست پوست این است که به‌طور طبیعی و با رعایت نکات اصولی از جمله استفاده از ضدآفتاب مناسب، آفتاب بگیرید. 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کرم ضدآفتاب با 15 SPF تا 20 بزنید. زمانی که پوستتان به رنگ دلخواه رسید کرم ضدآفتاب با 30 SPF یا بالاتر بزنید.

 

لایه‌بردار لب

لایه‌بردار لب یک بالم لب حاوی ترکیبات سابنده است. این محصول برای رفع پوست مرده این ناحیه حساس استفاده می‌شود. با وجود اینکه این محصول می‌تواند کاربردی باشد اما استفاده از آن جزو ضروریات نیست. چون با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید تاثیر شگفت‌انگیزی ندارد و می‌توان با صرف هزینه کمتر نیز به این نتیجه دست یافت.

 

جایگزین مناسب

می‌توانید از ترکیب مقداری شکر با روغن زیتون یا وازلین استفاده کنید. این لایه‌بردار طبیعی را روی لب‌ها بمالید و با حرکات دورانی ملایم ماساژ دهید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.