۳ توصیه ساده برای نرم‌شدن «کیوی»

«کیوی» جزء بهترین منابع سرشار از ویتامین C است که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. خوردن یک کیوی در روز می‌تواند به‌طور کامل نیاز بدن به این ویتامین را تامین کند. این میوه معمولا پیش از رسش کامل چیده می‌شود تا ماندگاری طولانی‌تری داشته ‌باشد. اما این مسئله باعث می‌‌شود بعضی افراد از خوردن آن صرفنظر کنند البته با انجام 3 راهکار ساده می‌توان نرم‌ شدن کیوی را تسریع و از طعم آن لذت برد.

به گزارش تازه نیوز، کیوی سرشار از فیبر است و به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. این میوه بسیار مغذی است زیرا ۱۷ نوع ویتامین و ماده معدنی دارد که مهم‌ترین آنها را می‌توان ویتامین‌های C، E ،B۹، پتاسیم، فسفر و کلسیم دانست. جالب اینکه کیوی ۲ برابر پرتقال ویتامینC دارد و مصرف روزانه یک عدد کیوی به‌ طور کامل نیاز بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. مقدار بالای این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

کیوی انتخاب مناسبی برای دوران لاغری است زیرا کالری بالایی ندارد و از طرفی با ایجاد احساس سیری از ضعف و تمایل به مصرف تنقلات هم جلوگیری می‌کند. این میوه در بهبود سلامت پوست نیز نقش دارد چراکه آنتی‌اکسیدان‌های آن با رادیکال‌‌های آزاد که عامل پیری زودرس پوست هستند نیز مقابله می‌کند. وجود آنتی‌آکسیدان‌‌های فراوان روند آسیب‌های پوستی به‌خصوص ناشی از آکنه را هم بهبود می‌بخشد. گنجاندن کیوی در رژیم غذایی برای محافظت از سلامت استخوان‌‌ها به‌دلیل وجود مقدار فراوان منیزیم، پتاسیم و مس توصیه می‌شود.

 

چطور فرایند رسش «کیوی» را تسریع کنیم؟

۱. نگهداری «کیوی» همراه با موز و سیب؛ اگر تمایل به خوردن کیوی رسیده و نرم دارید، چند سیب یا موز را کنار این میوه بگذارید. سیب و موز گاز اتیلن تولید می‌کنند که به‌ طور طبیعی موجب رسش میوه‌ها می‌شود. البته بهتر اینکه روی ظرف میوه را با سلفون بپوشانید تا گاز خارج نشود.

۲. قراردادن «کیوی» در محیط گرم؛ روش دیگر برای نرم ‌شدن کیوی، قرار دادن این میوه در محیط گرم است. نیازی به نگهداری کیوی سفت در یخچال نیست بلکه بهتر اینکه آن را در ظرفی نزدیک پنجره و مجاورت نور خورشید یا روی کابینت کنار اجاق گاز بگذارید. نشاسته موجود در کیوی تحت‌تاثیر گرما به قند تبدیل می‌شود و موجب نرم‌تر شدن میوه خواهد شد.

۳. گذاشتن «کیوی» در مایکروویو؛ اگر دوست دارید در مدت زمان کوتاهی کیوی سفت تبدیل به میوه نرم شود، کافی است چند ثانیه کیوی را در مایکروویو بگذارید. این روش برای تهیه کمپوت و اسموتی نیز عالی است.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.